Koncern dąży do osiągnięcia redukcji kosztów pracy, w miarę możliwości poprzez dobrowolne odejścia pracowników.
Ford poinformował, że:
- zakończy w sierpniu tego roku produkcję w zakładzie Ford Aquitaine Industries w Bordeaux we Francji, gdzie wytwarzane są małe automatyczne skrzynie biegów,
- rozpoczął formalne rozmowy z radą zakładową o zakończeniu produkcji modeli C-MAX i Grand C-MAX w fabryce Saarlouis w Niemczech, ponieważ maleje sprzedaż aut segmentu MPV w Europie.
- przeprowadza strategiczny przegląd spółki joint venture Forda Sollers w Rosji. Ford i jego partner, Sollers PJSC rozważają kilka istotnych opcji restrukturyzacyjnych. Decyzja jest oczekiwana w drugim kwartale 2019 r.
- planuje skonsolidować swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii i główną siedzibę Ford Credit Europe w Centrum Technicznym Ford Dunton w South East Essex, aby poprawić kondycję biznesową i stworzyć centrum techniczne zorientowane na klienta.
Jak informowały w grudniu niemieckie media załoga fabryki w Saarlouis licząca 6,3 tys. osób miałaby zostać zredukowana o około 1/4 (1,6 tys. pracowników) a montaż aut ograniczony z trzech do dwóch zmian. Produkcja w tym zakładzie opiera się głównie na modelu Focus.
Aktualnie Ford zatrudnia w Europie 53 tys. osób we własnych zakładach oraz kolejnych 68 tys. w spółkach jv i innych działalnościach. Koncern jest właścicielem lub udziałowcem w 24 zakładach (w tym 16 całkowicie własnych).
W 2018 r. w europejskich zakładach zostało wyprodukowanych 1,5 mln pojazdów, w tym 1,1 mln we własnych fabrykach i 416 tys. w spółkach joint venture.
Więcej w komunikacie Forda.