Rozmieszczony w wielu miejscach we Francji i w Niemczech system ułatwi wprowadzenie energii z odnawialnych źródeł do sieci energetycznych. „Advanced Battery Storage” wpisuje się w realizowaną przez Grupę Renault strategię rozwoju inteligentnego ekosystemu elektrycznego sprzyjającego transformacji energetycznej.
Celem systemu jest regulowanie różnic pomiędzy zużyciem a produkcją energii elektrycznej w danym momencie, a także zwiększenie udziału energii z odnawialnych źródeł w miksie energetycznym. Chodzi o utrzymanie równowagi pomiędzy podażą a zapotrzebowaniem w sieci energetycznej poprzez podłączenie różnych źródeł energii, których moc produkcyjna nie jest stała. Nawet najmniejsze różnice między produkcją a zużyciem energii mogą spowodować niepożądane zmiany napięcia w domowej sieci (50 Hz).
- Nasz stacjonarny system magazynowania energii elektrycznej służy do kompensacji tych różnic. Uwalnia zmagazynowaną energię dokładnie w chwili wystąpienia braku równowagi w sieci i pozwala uniknąć jego niepożądanych skutków - wyjaśnia Nicolas Schottey, dyrektor programu Nowych Projektów Energetycznych Grupy Renault. Stacjonarne systemy składowania przyczyniają się do stabilizacji sieci i tym samym zwiększają atrakcyjność ekonomiczną niskoemisyjnych źródeł energii.
- System jest zbudowany z akumulatorów trakcyjnych samochodów elektrycznych, umieszczonych w kontenerach. Wykorzystuje akumulatory wycofane z użytkowania w samochodach oraz częściowo również nowe. To jedyne w swoim rodzaju połączenie daje systemowi »Advanced Battery Storage« możliwość przyjmowania lub oddawania 70 MW energii i to niemal natychmiastowo. Duża moc i pojemność naszego systemu pozwoli sprostać większości zapotrzebowania ze strony sieci energetycznej - mówi Nicolas Schottey.
Ścisła współpraca z partnerami
Grupa Renault jest pionierem i liderem na rynku samochodów elektrycznych. Dziś wychodzi poza rolę producenta samochodów i wraz z partnerskimi firmami staje się aktywnie działającym podmiotem w segmencie inteligentnych ekosystemów elektrycznych i energetycznych. W ramach projektu „Advanced Battery Storage” Grupa Renault współpracowała z bankiem Banque des Territoires, japońską grupą Mitsui, Demeter, z pomocą funduszu Fonds de Modernisation Ecologique des Transports i The Mobility House.