Stokvis Tapes
VIA
Endego
W 2022 roku w Rosji zostało wyprodukowanych 450 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych, podał rosyjski urząd statystyczny Rosstat. To o 67 proc. mniej niż przed rokiem.

W marcu, po rosyjskiej inwazji na Ukrainę, większość międzynarodowych koncernów zawiesiła działalność. Docelowo w kolejnych miesiacach z Rosji wycofali się wszyscy zagraniczni producenci aut. Także fabryki z kapitałem rosyjskim musiały ograniczyć lub zatrzymać produkcję, na skutek między innymi embarga na komponentów do Rosji lub przerwania działaności przez fabryki zachodnich dostawców I rzędu. 

Dopiero na początku czerwca wznowiono produkcję w fabryce AwtoWAZ w Togliatti. W Kaliningradzie Awtotor montował samochody marek Hyundai i Kia do października, czyli do czasu gdy nie wyczerpały się dostępne zapasów komponentów.

Przez kilka miesięcy produkcja aut w Rosji opierała się na zakładach AwtoWAZ, UAZ i chińskim Haval. W II połowie zeszłego roku ruszyła fala uruchomień aut "made in China". We wrześniu Motorinvest rozpoczął masową produkcję elektrycznego sedana Evolute i-PRO (w listopadzie do portfolio dołączył kolejny elektryk-  crossover i-JOY). W grudniu Moskwicz (d. Renault Moscow) uruchomił montaż crossovera Moskvich 3 i jego wersji elektrycznej.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Nifco Poland Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
LINEX Sp. z o.o.
SAMES Sp. z o.o.
GREG-PLAST
METCHEM Sp. z o.o.