Zakup bezemisyjnego Urbino to początek inwestycji DVB w bateryjne środki transportu publicznego.
Na oficjalnej prezentacji elektrycznego Solarisa, poprzedzającej planowe kursy, pośród licznych gości obecni byli m.in. przedstawiciele Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej. Po kilkuminutowej demonstracji procesu ładowania za pośrednictwem pantografu, elektryczny pojazd wyruszył w trasę, podczas której pasażerowie mogli się przekonać o jego zaletach. Polski, ekologiczny autobus kursuje na linii numer 79, która łączy dzielnice Mickten oraz Übigau.
Elektryczny Solaris Urbino wyprodukowany dla DVB został wyposażony w oś elektryczną ZF AVE 130 oraz baterie o pojemności 200 kWh pozwalające bez ograniczeń pokonywać całość zaplanowanej trasy, czyli do 300 km dziennie. Podczas kursów energia w bateriach jest uzupełniana przy pomocy pantografu znajdującego się na dachu autobusu, który łączy się z ładowarką zamontowaną na jednym z końcowych przystanków. Maszt do ładowania zintegrowany został z infrastrukturą przystankową. Czas potrzebny na uzupełnienie zapasu energii zajmuje zaledwie kilka minut. W drezdeńskim projekcie po raz pierwszy w Niemczech prąd do stacji ładowania jest pobierany bezpośrednio z sieci tramwajowej, dzięki czemu wykorzystywana jest energia elektryczna będąca wynikiem procesu rekuperacji. To rozwiązanie pozwala na dodatkowe obniżenie kosztów eksploatacji autobusu. Z kolei w nocy, na terenie zajezdni, baterie zasilane są poprzez złącze plug-in.
Dwunastometrowy Urbino electric został zakupiony przez DVB w ramach projektu „Elektro-Buslinie 79”, który to stanowi część specjalnego programu „ELEKTROMOBILITÄT VERBINDET“ (tłum. „Elektromobilność łączy”) realizowanego przez landy Bawarii i Saksonii. „Elektrobus-Linie 79” jest jednym z czterdziestu projektów realizowanych w ramach wspomnianego przedsięwzięcia. Otrzymał on dofinansowanie w wysokości około 1,1 mln euro z niemieckiego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.
Drezno to kolejne niemieckie miasto, po ulicach którego kursują innowacyjne elektryczne Solarisy. Oprócz stolicy Saksonii w pełni bezemisyjne autobusy polskiego producenta można spotkać na ulicach Brunszwiku, Düsseldorfu oraz Hamburga, a wkrótce także w Berlinie oraz Oberhausen.