Silnik nowej generacji 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 200 KM/147 kW i generujący 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, po uaktywnieniu funkcji overboost, zapewnia Zafirze Tourer pozycję jednego z najmocniejszych kompaktowych minivanów na rynku. Uniwersalny minivan jest teraz także wyposażony w zaawansowany system multimedialny IntelliLink, zaadaptowany specjalnie dla tego modelu. Umożliwia on korzystanie w samochodzie z licznych funkcji smartfona, zapewniającym kierowcy i pasażerom łączność ze światem zewnętrznym. System IntelliLink jest oferowany w każdej wersji Zafiry Tourer.
Wszystko jasne: kolorowy wyświetlacz wysokiej rozdzielczości i nawigacja sterowana głosem
Nawigacja wbudowana w system Navi 950 IntelliLink działa wyjątkowo szybko i precyzyjnie. Punkty docelowe można wprowadzać za pomocą tradycyjnych przycisków lub poleceń głosowych, które w jednym zdaniu mogą zawierać adres i żądanie uruchomienia nawigacji. Zmiana skali wyświetlanej mapy następuje teraz praktycznie bezzwłocznie, a aktualne wersje map można wprowadzić do pamięci urządzenia przez złącze USB. IntelliLink w najbogatszej wersji Navi 950 Europe zawiera mapy całego kontynentu europejskiego wraz z Rosją i Turcją.
Kierowcy Zafiry Tourer, którzy przywiązują szczególną wagę do bogatej oferty programów radiowych i wysokiej jakości dźwięku, mogą zamówić IntelliLink z funkcją DAB+ umożliwiającą odbiór stacji radiowych nadających w formacie cyfrowym. Ta opcja podnosi poprzeczkę pod względem liczby dostępnych stacji, niezawodności odbioru oraz wspomnianej już jakości dźwięku na poziomie porównywalnym z CD.
Znakomite parametry w kabinie i pod maską
Zafira Tourer imponuje nie tylko parametrami zapewniającego stałą łączność zaawansowanego systemu multimedialnego, ale także osiągami silnika. Ich źródłem jest 200-konna (147 kW) jednostka 1.6 ECOTEC nowej generacji z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, dzięki której kompaktowy minivan Opla pozostawia w tyle wielu rywali pod względem mocy i wartości maksymalnego momentu obrotowego. Aż 300 Nm (z wykorzystaniem funkcji overboost) dostępne już od 1700 do 4700 obr./min gwarantuje znacznie lepsze osiągi, niż można byłoby oczekiwać od typowego kompaktowego minivana.
Benzynowy 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 200 KM/147 kW jest jednym z elementów szerokiej ofensywy modelowej i silnikowej firmy Opel. To najmocniejszy silnik Zafiry Tourer, którą Opel oferuje także z następującymi jednostkami napędowymi: flagowy diesel 2.0 BiTurbo CDTI rozwijający moc 195 KM/143 kW i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, cichy diesel 1.6 CDTI nowej generacji, który przy 136 KM/100 kW i 320 Nm zużywa tylko 4,1 l paliwa na 100 km (CO2: 109 g/km) oraz 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo w wersji 170-konnej (125 kW). Alternatywą dla szerokiej gamy wersji z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi może być Zafira Tourer z silnikiem przystosowanym do spalania skroplonej mieszaniny propanu i butanu (1.4 LPG 140 KM/103 kW) lub sprężonego gazu ziemnego (1.6 CNG).
Zafirę Tourer z najmocniejszym silnikiem można rozpoznać po dwóch końcówkach układu wydechowego oraz dyskretnym, zauważalnym tylko dla spostrzegawczych, czerwonym napisie „turbo” z tyłu pojazdu. Adaptacyjne zawieszenie FlexRide oraz koła w rozmiarze od 17 do 19 cali, dostępne w zróżnicowanej ofercie wzorów, przenoszą moc Zafiry Tourer na drogę.