Już 23% sprzedaży Toyoty w Europie stanowią samochody hybrydowe (wzrost udziału w gamie o 2 punkty procentowe).
Dobre wyniki Toyota zawdzięcza wzrostom w Europie Zachodniej (+6%) i Środkowej (+19%). Sprzedaż w Europie Wschodniej (Rosja, Ukraina, Kazachstan, kraje Kaukazu) spadła o 28%, co przy skali załamania rynku w tym regionie (-38%), pozwoliło Toyocie zwiększyć udział o 1,1 punktu procentowego, do 7,7 procent.
Jak powiedział Karl Schlicht, Executive Vice President Toyota Motor Europe, „2015 rok rozpoczęliśmy świetnymi wynikami, pomimo bardzo trudnej sytuacji na Wschodzie. Utrzymaliśmy dobrą pozycję w Europie Zachodniej i poprawiliśmy się w Europie Środkowej (wzrost udziału w rynku o 0,8 punktu procentowego). Cieszy nas fakt, że wzrost Toyoty generują modele wytwarzane w Europie, takie jak Aygo, Yaris czy Verso, oraz samochody hybrydowe".
Sprzedaż samochodów hybrydowych przekroczyła 52 000 egzemplarzy, co odpowiada 12-procentowemu wzrostowi względem pierwszego kwartału 2014 roku. Hybrydy reprezentują obecnie 23% całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie (wzrost o 2 punkty procentowe). Szczególnie dobrze radzi sobie Yaris Hybrid, osiągając sprzedaż 18 600 egzemplarzy. Z kolei Auris Hybrid stanowi już połowę całkowitej sprzedaży modelu w Europie.