Biorąc pod uwagę słynnego poprzednika z 1957 roku, sprzedanego w liczbie 4 milionów sztuk, uzyskujemy wywierającą wrażenie liczbę 6 milionów sztuk samochodów sprzedanych w ciągu 60 lat: liczba ta pokazuje, jaki wpływ miał Fiat 500 na całe społeczeństwo i wyjaśnia dlaczego wszedł do jego zbiorowej wyobraźni, łącząc już cztery pokolenia kierowców.
Nieprzypadkowo 2-milionowy egzemplarz „500" został sprzedany właśnie w Niemczech. Fiat 500 jest modelem, który w 2017 roku zarejestrował najszybszy wzrost udziału w rynku w tym kraju wśród modeli top 10 segmentu A. Ponadto, „500" to samochód marki FCA o najwyższym wskaźniku zadowolenia Klienta w Niemczech. To samo dotyczy wszystkich pozostałych samochodów z rodziny „500", które rejestrują wyższe wskaźniki zadowolenia Klienta niż ich niemieccy konkurenci w odnośnych segmentach.
Nabywcą samochodu o numerze nadwozia 2000000 jest Melanie, młoda nauczycielka w przedszkolu w Monachium. Jest typowym przedstawicielem pokolenia Millennial, żyjącego przyszłością, a nie przeszłością, podobnie jak Fiat 500. Model, który wybrała to Fiat 500S, nowa sportowa wersja wyróżniająca się śmiałym wyglądem i bogatym wyposażeniem w standardzie. Wierna swoim korzeniom, ale jednocześnie zapewniająca stałą łączność, dzięki systemowi infotainment UconnectTM 7" HD L.