Roczny bilans rejestacji nowych aut u naszego zachodniego sąsiada to 2,62 mln pojazdów, o 10,1 proc. mniej niż w 2020 roku.
W minionym roku najwięcej zarejestrowano aut z silnikami spalinowymi (972,6 tys. sztuk) ale zainteresowanie nimi spadło o 28,6 proc. (46,7 proc. udziału w rynku), Jeszcze większy spadek dotknął samochody z napędem wysokoprężnym (524,4 tys. sztuk, -36,0 proc., 20,0 proc. rynku).
- W 2021 roku dzięki wzrostowi o 43 proc. (754,6 tys. sztuk) udział aut z napędem hybrydowym w rynku nowych pojazdów wyniósł 28,8 proc, udziału, przy czym zainteresowanie hybrydami plug-in zwiększyło się o 62,3 proc. (325,4 tys. sztuk). Aut w 100 proc. elektrycznych (BEV) zarejestrowano 355,9 tys. sztuk, co oznacza wzrost rok do roku o 83,3 proc. (13,6 proc. udziału w rynku nowych pojazdów). To nowy rekord dla aut BEV.
Wśród marek niemieckich dwucyfrowym wzrostem mogą pochwalić się Smart (+49,7 proc.) i Opel (+10,7 proc.). Jednak liderzy rynku mieli sprzedaż niższą niż w 2020 roku. Samochodów marki Volkswagen zarejestrowano 489,9 tys. pojazdów (-6,78 proc.), Mercedesa - 225,4 tys. (-25,66 proc.) a BMW - 222,5 tys. (7,67 proc.). Łącznie marki niemieckie zamknęły się w 2021 roku wynikiem 1,5 mln aut (-12,09 proc.).
NIeznacznie lepszy wyniki mają marki importowane - 1,05 mln sztuk (10,09 proc.). Zwraca uwagę aż trzycyfrowy wzrost marek, które oferują wyłącznie modele w 100 proc. elektryczne - Polestar (+153,2 proc.) i Tesla (+137,9 proc).