Volkswagen Group Rus osiągnął nowy kamień milowy w swojej produkcji - w fabryce w Kałudze został wyprodukowany 700-tysięczny silnik benzynowy 1,6 MPI EA211.
Ta jednostka napędowa wytwarzana jest w Rosji od 2015 roku. Silniki są wytwarzane z zlokalizowanych komponentów - blok cylindrów, głowica cylindrów i wał korbowy są produkowane na terenie Rosji.
W 2020 roku w fabryce Volkswagen Group Rus w Kałudze wyprodukowano 111,5 tys. silników, z których 18,7 tys. sztuk wyeksportowano do zakładów produkcyjnych na całym świecie, w tym do Polski, Hiszpanii i Meksyku. Komponenty do silników są eksportowane do Czech, do fabryki Škoda Auto w Mladej Boleslav.
Silniki produkowane w Kałudze montowane są w najpopularniejszych modelach produkowanych w Rosji: Volkswagenie Polo, Škodzie RAPID, KAROQ, OCTAVIA oraz zupełnie nowym Volkswagenie Taos, którego produkcję rozpoczęto w Rosji w maju 2021 roku.
Europa
700 tys. silnik 1.6 MPI EA211 z rosyjskiej fabryki Grupy VW
- Szczegóły
- Autor: Volkswagen Group Rus, AutomotiveSuppliers.pl