W lipcu 2021 r. europejski rynek samochodów osobowych doznał znaczącego załamania, po czterech miesiącach przyspieszonego wzrostu. Liczba nowych rejestracji spadła o 23,2 proc. do 823 949 sztuk.
Na czterech głównych rynkach UE pojawiły się podobne tendencje, z których wszystkie odnotowały znaczne straty. W lipcu we Francji odnotowano największy spadek (-35,3 proc.), a następnie w Hiszpanii (-28,9 proc.), Niemczech (-24,9 proc.) i we Włoszech (-19,2 proc.).
W sierpniu rejestracje samochodów w całej Unii Europejskiej spadły o 19,1 proc., w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku, do 622 993 sztuk. Drugi miesiąc z rzędu największe rynki samochodowe odnotowały dwucyfrowe spadki: Hiszpania (-28,9 proc.), Włochy (-27,3 proc.), Niemcy (-23,0 proc.) i Francja (-15,0 proc.).
W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2021 r. wolumen sprzedaży wzrósł o 11,2 proc. rok do roku, łącznie 6,8 mln nowych samochodów osobowych. Pomimo słabych wyników rynków UE w miesiącach letnich, znaczne wzrosty na początku roku utrzymywały skumulowany wzrost na dodatnim poziomie. W rezultacie każdy z czterech głównych rynków odnotował wzrost: Włochy (+30,9 proc.), Francja (+12,8 proc.), Hiszpania (+12,1proc.) i Niemcy (+2,5 proc.).
Europa
ACEA: dwucyfrowe spadki rejestracji nowych aut w lipcu i sierpniu 2021 r.
- Szczegóły
- Autor: ACEA