W listopadzie 2020 roku rejestracje nowych samochodów osobowych w Unii Europejskiej zmniejszyły się o 12,0% do 897 692 sztuk, kilka europejskich rządów wprowadziło nowe ograniczenia, aby powstrzymać drugą falę pandemii COVID-19.
W rezultacie czego cztery kluczowe rynki samochodów osobowych w UE odnotowały spadki w ostatnim miesiącu. Francja i Hiszpania poniosły spadki dwucyfrowe (odpowiednio o 27,0% i 18,7%), podczas gdy we Włoszech spadek był bardziej umiarkowany (-8,3%). W Niemczech ograniczył się do zaledwie -3,0%.
Od stycznia do listopada br. rynek samochodów osobowych w UE skurczył się o 25,5% do około 9 milionów sztuk. To spadek o ponad 3 miliony sztuk w porównaniu z tym samym okresem ub.r. W ciągu jedenastu miesięcy od począrku roku wpływ COVID-19 nadal mocno zaznaczył się na skumulowanych wynikach wszystkich rynków UE, w tym na czterech głównych. Najgłębszy spadek do tej pory w 2020 roku, odnotowała Hiszpania (-35,3%), następnie Włochy (-29,0%), Francja (-26,9%) i Niemcy (-21,6%).
* Unia Europejska odnosi się do nowego składu z 27 państw członkowskich (z wyłączeniem Wielkiej Brytanii). Dane historyczne zostały ponownie przeliczone w celu dostosowania do nowego składu UE-27 i porównania rok do roku.
Dane dla Malty są niedostępne w ujęciu miesięcznym
Europa
ACEA - rejestracja nowych aut w Europie w 2020 roku: styczeń - listopad -25,5%; listopad -12,0%
- Szczegóły
- Autor: ACEA/PZPM