Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
W lipcu 2023 r. rynek samochodowy w UE kontynuował swój trend wzrostowy, zwiększając się o 15,2% - dwunasty miesiąc wzrostu z rzędu. Liczba rejestracji nowych samochodów osiągnęła 851 156 sztuk, w wyniku odbudowywania rynku po zeszłorocznych niedoborach komponentów. Większość krajów odnotowała solidne wzrosty, w tym cztery największe: Francja (+19,9%), Niemcy (+18,1%), Hiszpania (+10,7%) i Włochy (+8,7%).

Od stycznia do lipca 2023 r. rejestracje nowych samochodów w UE znacznie wzrosły (+17,6%), do 6,3 mln sztuk. Pomimo oznak ożywienia europejskiego przemysłu motoryzacyjnego po zakłóceniach dostaw związanych z pandemią, wolumeny od początku roku są nadal o 22% niższe niż w 2019 roku.
W tym siedmiomiesięcznym okresie na większości rynków wystąpiły dwucyfrowe wzrosty procentowe, w tym na czterech największych: Hiszpania (+21,9%), Włochy (+20,9%), Francja (+15,8%) i Niemcy (+13,6%).

RODZAJE PALIWA W NOWYCH SAMOCHODACH

W lipcu udział w rynku samochodów elektrycznych zwiększył się do 13,6% (z 9,8% w tym samym miesiącu ubiegłego roku). Samochody hybrydowo-elektryczne utrzymały swoją pozycję jako drugi wybór wśród nabywców nowych samochodów, zdobywając ponad jedną czwartą rynku. Jednak samochody z silnikami spalinowymi (ICE), w tym modele benzynowe i wysokoprężne, utrzymały łączny udział w rynku na poziomie połowy sprzedaży nowych samochodów.

SAMOCHODY ELEKTRYCZNE

W lipcu liczba rejestracji nowych samochodów elektrycznych w UE znacznie wzrosła o 60,6%, osiągając 115 971 sztuk i stanowiąc 13,6% rynku. Większość krajów UE odnotowała pokaźne dwu- i trzycyfrowe wzrosty procentowe, w tym dwa największe - Niemcy (+68,9%) i Francja (+32,4%). Co ciekawe, Belgia odnotowała najwyższy wzrost: 235,9%.
Łącznie od stycznia do lipca liczba sprzedanych samochodów elektrycznych zwiększyła się o 54,7%, z 819 725 zarejestrowanymi autami.

Liczba rejestracji nowych samochodów hybrydowych zwiększyła się w lipcu o 31,6%, głównie dzięki solidnemu wzrostowi na największych rynkach regionu: Niemcy (+46,6%), Francja (+32,8%), Hiszpania (+30,8%) i Włochy (+16,7%).
Zapewniło to skumulowany wzrost o 28,5%, przy prawie 1,6 miliona sprzedanych egzemplarzy w okresie od stycznia do lipca, co odpowiada jednej czwartej udziału w rynku.

W ubiegłym miesiącu liczba rejestracji nowych hybryd plug-in w UE przyniosła wzrost o 14,5%, osiągając liczbę 67 060 sztuk. Mocne wyniki na kluczowych rynkach, takich jak Holandia (+107,6%), Francja (+80%) i Hiszpania (+42,7%) zostały zniwelowane przez spadek w Niemczech (-39,5%), który jest najważniejszym krajem dla tego typu pojazdów. Niemniej jednak, udział w rynku samochodów hybrydowych typu plug-in pozostał w lipcu na stabilnym poziomie 7,9%.

SAMOCHODY Z SILNIKAMI BENZYNOWYMI I DIESLA

W lipcu rynek samochodów benzynowych w UE zyskał 5%, z 304 903 zarejestrowanymi autami. Udział w rynku skurczył się jednak z 39,3% do 35,8% w porównaniu z lipcem ubiegłego roku. Motorem rozwoju są w głównej mierze mocne wyniki na głównych rynkach, w szczególności we Francji (+16,4%) i w Niemczech (+12,5%).
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku sprzedano ponad 2,3 miliona samochodów benzynowych, o 14,3% więcej niż w 2022 roku.

Z drugiej strony, rynek samochodów z silnikiem Diesla w UE kontynuował tendencję spadkową (-9,1% w lipcu) pomimo wzrostu w Niemczech (+2,7%) i na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej, zwłaszcza na Słowacji (+36,1%) i w Rumunii (+19,8%).
Udział rynkowy samochodów z silnikami wysokoprężnymi wynosi obecnie 14,1%, wobec 17,9% w lipcu ubiegłego roku.


*/Dane dla Malty są niedostępne w ujęciu miesięcznym
Dane dla Polski dostarczył zespół Analiz i Statystyki PZPM.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GREG-PLAST
Alucrom Sp. z o.o.
Impel Group
HQ Plastics
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
RABUGINO Sp. z o.o.