Koncerny Enel, Endesa i Alians Renault-Nissan podpisały protokół ustaleń dla rozwoju rynku samochodów elektrycznych w różnych częściach świata.
Porozumienie w celu wspólnego rozwijania zintegrowanych rozwiązań w zakresie samochodów elektrycznych zostało podpisane w Paryżu.
W myśl tego porozumienia firmy Enel we Włoszech i Endesa w Hiszpanii oraz w Ameryce Łacińskiej będą współpracować z Aliansem Renault-Nissan przy projektach w zakresie rozwoju samochodów elektrycznych o zerowej emisji.
Porozumienie podpisali Fulvio Conti - prezes i dyrektor generalny firmy Enel, Patrick Pelata - zastępca dyrektora generalnego koncernu Renault i Hideaki Watanabe - dyrektor ds. programu zerowej emisji Aliansu, w ramach piątego szczytu francusko-włoskiego, na którym spotkali się premier Włoch, Silvio Berlusconi i prezydent Francji, Nicolas Sarkozy.
Porozumienie przewiduje:
Samochody elektryczne mogą znacząco wpływać na poprawę stanu środowiska naturalnego. Zamiana samochodu klasycznego na elektryczny pozwala nie tylko na znaczne obniżenie poziomu hałasu i lokalnego zanieczyszczenia powietrza, ale także na obniżenie emisji CO2 o ponad 45% (aktualne wyniki dla włoskiego parku samochodów elektrycznych). Gdyby używano energii pochodzącej tylko ze źródeł odnawialnych i atomowych, emisje zostałyby praktycznie zredukowane do zera.
Renault i Nissan aktywnie zaangażowały się w rozwijanie rynku samochodów elektrycznych i w masowe wprowadzenie ich na rynek, co będzie stanowiło w bliskiej przyszłości rozwiązanie spełniające warunki zrównoważonego rozwoju. W latach 2011-2012 Renault wprowadzi do sprzedaży kompletną gamę czterech samochodów elektrycznych: samochód miejski TWIZY Z.E., dwubryłowy kompaktowy model ZOE Z.E., trójbryłowy samochód rodzinny FLUENCE Z.E. i lekki samochód dostawczy KANGOO Z.E. Pod koniec 2010 roku Nissan wprowadzi na rynek pierwszy całkowicie elektryczny samochód o zerowej emisji - LEAF, który będzie przeznaczony do komercjalizacji na dużą skalę. Jego sprzedaż zacznie się od USA i Japonii oraz wybranych rynków w Europie, zanim dojdzie do jego masowej komercjalizacji, która ruszy w 2012 r.
Enel, lider na rynku krajowym, bierze aktywny udział w najważniejszych komisjach i projektach dotyczących standaryzacji i rozwoju technologicznego. Firma rozwija także własną infrastrukturę inteligentnych stacji ładowania akumulatorów przy wykorzystaniu technologii liczników cyfrowych, w której to dziedzinie jest światowym liderem. Firma zainstalowała ponad 32 mln inteligentnych liczników we Włoszech. Enel rozwija też dodatkowe oferty i usługi, dzięki którym transport elektryczny staje się bardziej użyteczny, dostępny i praktyczny.
Porozumienie w celu wspólnego rozwijania zintegrowanych rozwiązań w zakresie samochodów elektrycznych zostało podpisane w Paryżu.
W myśl tego porozumienia firmy Enel we Włoszech i Endesa w Hiszpanii oraz w Ameryce Łacińskiej będą współpracować z Aliansem Renault-Nissan przy projektach w zakresie rozwoju samochodów elektrycznych o zerowej emisji.
Porozumienie podpisali Fulvio Conti - prezes i dyrektor generalny firmy Enel, Patrick Pelata - zastępca dyrektora generalnego koncernu Renault i Hideaki Watanabe - dyrektor ds. programu zerowej emisji Aliansu, w ramach piątego szczytu francusko-włoskiego, na którym spotkali się premier Włoch, Silvio Berlusconi i prezydent Francji, Nicolas Sarkozy.
Porozumienie przewiduje:
- analizę dostosowania technicznego (interfejs elektryczny, zabezpieczenia i protokół komunikacyjny) pojazdów elektrycznych firmy Renault i Nissan do infrastruktury punktów ładowania akumulatorów firmy Enel;
- badanie w zakresie rozwoju kompleksowych ofert obejmujące produkty i usługi dla klientów zainteresowanych samochodami elektrycznymi;
- analizę różnych technologii ładowania akumulatorów i usług związanych z infrastrukturą punktów ładowania;
- badanie pełnego cyklu życia akumulatora, zwłaszcza możliwości używania go w drugiej części jego cyklu życia w celu gromadzenia energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych;
- wspólną ocenę pilotażowych projektów w pozostających do ustalenia regionach Włoch, Hiszpanii i Ameryki Łacińskiej.
Samochody elektryczne mogą znacząco wpływać na poprawę stanu środowiska naturalnego. Zamiana samochodu klasycznego na elektryczny pozwala nie tylko na znaczne obniżenie poziomu hałasu i lokalnego zanieczyszczenia powietrza, ale także na obniżenie emisji CO2 o ponad 45% (aktualne wyniki dla włoskiego parku samochodów elektrycznych). Gdyby używano energii pochodzącej tylko ze źródeł odnawialnych i atomowych, emisje zostałyby praktycznie zredukowane do zera.
Renault i Nissan aktywnie zaangażowały się w rozwijanie rynku samochodów elektrycznych i w masowe wprowadzenie ich na rynek, co będzie stanowiło w bliskiej przyszłości rozwiązanie spełniające warunki zrównoważonego rozwoju. W latach 2011-2012 Renault wprowadzi do sprzedaży kompletną gamę czterech samochodów elektrycznych: samochód miejski TWIZY Z.E., dwubryłowy kompaktowy model ZOE Z.E., trójbryłowy samochód rodzinny FLUENCE Z.E. i lekki samochód dostawczy KANGOO Z.E. Pod koniec 2010 roku Nissan wprowadzi na rynek pierwszy całkowicie elektryczny samochód o zerowej emisji - LEAF, który będzie przeznaczony do komercjalizacji na dużą skalę. Jego sprzedaż zacznie się od USA i Japonii oraz wybranych rynków w Europie, zanim dojdzie do jego masowej komercjalizacji, która ruszy w 2012 r.
Enel, lider na rynku krajowym, bierze aktywny udział w najważniejszych komisjach i projektach dotyczących standaryzacji i rozwoju technologicznego. Firma rozwija także własną infrastrukturę inteligentnych stacji ładowania akumulatorów przy wykorzystaniu technologii liczników cyfrowych, w której to dziedzinie jest światowym liderem. Firma zainstalowała ponad 32 mln inteligentnych liczników we Włoszech. Enel rozwija też dodatkowe oferty i usługi, dzięki którym transport elektryczny staje się bardziej użyteczny, dostępny i praktyczny.