Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Rok po ogłoszeniu planu Renaulution, Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault oraz Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine, poinformowali o decyzji uruchomienia produkcji Alpine GT X-Over w zakładzie w Dieppe.

Informacja została ogłoszona w obecności Bruno Le Maire’a, ministra gospodarki, finansów i odbudowy gospodarczej oraz Estebana Ocona, kierowcy zespołu Alpine F1 Team. Zakład Alpine w Dieppe to symbol produkcji „Made in France” i francuskiej innowacyjności. Jest jedynym takim obiektem w skali całej Grupy. Decyzja zapoczątkowuje nowy etap w planach rozwoju marki i jej projektach zabezpieczenia przyszłości historycznego zakładu.

W ramach planów dalszego rozwijania produkcji samochodów sportowych o wysokich osiągach i umacniania swojej międzynarodowej pozycji, Alpine z powodzeniem łączy pasję do wyścigów z technologicznym know-how, w szczególności dzięki swoim związkom z Formułą 1. Marka, wykorzystując zaangażowanie w sporty motorowe, które budują silny wizerunek Alpine, zamierza wspiąć się na sam szczyt dzięki przyszłej, rozbudowanej gamie w 100% elektrycznych modeli.

Przyszłe Alpine GT X-Over będzie produkowane w Dieppe

Nowy plan oferty produktowej marki jest bardzo ambitny. Przedstawiony na początku 2021 roku plan strategiczny Alpine zakłada opracowanie i wprowadzenie na rynek do 2026 roku trzech nowych sportowych modeli z napędem elektrycznym (kompaktu, GT X-Over i następcy modelu A110). 

Alpine GT X-Over będzie produkowane w historycznym zakładzie marki w Dieppe. Nowy model będzie łączył bogate know-how marki w wyścigach i doświadczenie Grupy w zakresie napędów elektrycznych z niekwestionowanym mistrzostwem marki Alpine w projektowaniu sportowych samochodów. Wprowadzenie w 100% elektrycznego GT X-Over będzie wymagało szeregu inwestycji w zakładzie w Dieppe w celu jego dostosowania do najnowszej platformy CMF-EV i zainstalowania nowych urządzeń, które umożliwiają produkcję samochodu o unikatowych parametrach technicznych i wyposażenia w tym segmencie. Będzie to pierwszy w 100% elektryczny samochód produkowany w Normandii.

Projekt jest elementem zatwierdzonego w grudniu 2021 roku planu „Re-Nouveau France 2025”, który przypisuje Francji kluczową rolę w działalności przemysłowej i technologicznej całej Grupy i zakłada produkcję aż dziewięciu nowych modeli we francuskich zakładach. Był również przedmiotem ambitnego porozumienia „CAP 2024”, które ma przygotować zakład do uruchomienia produkcji nowego modelu.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
TUV NORD Polska Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
MESH Works Inc.
GABEC
Etyfol