Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Płaska hierarchia, jasny zakres odpowiedzialności, szybsze procesy decyzyjne: Audi systematycznie restrukturyzuje rozwój swoich pojazdów zgodnie z zasadami organizacji macierzowej.

Dzięki wewnętrznej prezentacji nowego modelu współpracy, Gernot Döllner i zespół projektowy stworzyli fundamenty dla transformacji Zarządzania Linią Produktową, Rozwoju Technicznego oraz powiązanych partnerów interfejsowych w Audi. Jednocześnie prezes zarządu ogłosił reorganizację innych działów.

Zasada Zarządzania Linią Produktową jest w Audi stosowana od wielu lat i sprawdziła się w praktyce. Jasnym celem obecnej organizacji macierzowej i projektów transformacji Rozwoju Technicznego było skupienie struktur rozwojowych, decyzyjnych i zarządzających, co miało przyspieszyć ogólny proces rozwoju w Audi. „Przewaga dzięki technice i siła innowacji to dwa fundamentalne filary naszej obietnicy produktowej. Aby dalej spełniać nasze zobowiązania, musimy ponownie uczynić Audi gotowym na przyszłość,” powiedział Gernot Döllner, prezes zarządu AUDI AG. Przez ostatnie sześć miesięcy ponad dwustu ekspertów z odpowiednich obszarów przygotowywało różne pakiety robocze związane z transformacją, analizowało procesy i struktury oraz opracowywało i optymalizowało nowy model współpracy.

„Od zeszłej jesieni osiągnęliśmy już wiele w ramach Agendy Audi. Wdrożenie organizacji macierzowej oznacza teraz początek kluczowego etapu” – powiedział Gernot Döllner podczas spotkania informacyjnego dla ponad 10 tys. bezpośrednio zaangażowanych pracowników. „Chciałbym podziękować całemu zespołowi projektowemu, który wraz z naszymi ponad dwustoma ekspertami zdecydowanie podejmował trudne tematy. Potrzebujemy również tej otwartości i transparentności do reorganizacji innych działów. Ostatnie miesiące pokazały, że przemysł motoryzacyjny stoi przed wielkimi wyzwaniami. Rozwój pojazdów to więc tylko pierwszy krok. Musimy i uczynimy Audi bardziej efektywnym, konkurencyjnym i odpornym na przyszłość”.

Nowe wytyczne dotyczące rozwoju organizacyjnego, które zostaną teraz zastosowane we wszystkich działach, stanowią podstawę do reorganizacji innych obszarów. Wizja docelowa to: płaskie hierarchie i szerokie struktury organizacyjne, zmniejszenie liczby interfejsów, uproszczenie komitetów oraz połączenie odpowiedzialności i podejmowania decyzji z określonymi rolami.

Dla nowej struktury rozwoju pojazdów oznacza to wyraźne rozdzielenie strategii, zarządzania i realizacji. Aby to osiągnąć, Audi łączy portfolio i strategię produktową w jednostkę organizacyjną, która podlega bezpośrednio Gernotowi Döllnerowi jako prezesowi zarządu. Odpowiedzialność za przedsiębiorczość i zarządzanie rozwojem pojazdów dla poszczególnych projektów zostanie przejęta przez operacyjne linie produktowe. W przyszłości będzie to również obejmować bezpośredni dostęp do wszystkich tematów istotnych z punktu widzenia biznesu i większy zakres w podejmowaniu decyzji. Dział Rozwoju Technicznego jest odpowiedzialny za rzeczywiste prace rozwojowe i ponosi wyraźną odpowiedzialność za cechy, systemy i funkcje pojazdów. W tym celu dział rozwoju technicznego dostosuje się do odpowiednich interfejsów projektów pojazdów tak skutecznie, jak to tylko możliwe. Jednocześnie zyska większą zdolność do działania w zakresie specyfikacji, projektowania i integracji platform oprogramowania oraz elektroniki.

Uruchomienie nowego modelu współpracy planowane jest na początek 2025 r.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Link International Transport
FABER CNC
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
QualityHUB24
Alucrom Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.