Pracownicy Audi Hungaria uczcili wyjazd milionowego samochodu - Audi TT RS Coupé w czerwieni Catalunya - w obecności burmistrza miasta Győr Zsolta Borkaia i Petera Kösslera, dyrektora zarządzającego Audi Hungaria.
„Trzydzieści milionów silników i milion samochodów, to znaczący kamień milowy w 23-letniej historii Audi Hungaria” - powiedział przy tej okazji Peter Kössler. „Jestem dumny, że mogę świętować tę chwilę razem z 11 400 pracownikami Audi Hungaria. Wiem, że również w przyszłości będziemy mogli polegać na zaangażowaniu i świetnej pracy naszej załogi. To właśnie oni produkują silniki i samochody godne standardów premium, dostarczając naszym klientom na całym świecie wspaniałych przeżyć za kierownicą.”
Produkcja silników w Audi Hungaria rozpoczęła się w roku 1994. Na początku wytwarzano tu pięciozaworowe czterocylindrowce. Z biegiem lat, gama produkowanych tu jednostek napędowych stale się zwiększała, wprowadzano nowe rozwiązania i konstrukcje, a Audi Hungaria stało się największym dziś na świecie ich producentem. Aktualnie wytwarza się tu 216 wariantów różnych silników. Dziennie, z taśmy produkcyjnej w Győr schodzi 8800 cztero-, pięcio-, sześcio-
i ośmiocylindrowych motorów. Trzydzieści milionów silników przekłada się na pięć miliardów koni mechanicznych jeżdżących po drogach całego świata.
Produkcję samochodów w Audi Hungaria rozpoczęto w roku 1998. Na początku montowano tu sportowe Audi TT. Później dołączyły kolejne modele, między innymi Audi RS3 oraz Audi A3 Cabriolet. W Győr produkowano również drugą generację Audi TT Coupé i Roadster oraz ich sportowe wersje RS.
W roku 2013, Audi Hungaria uruchomiło kolejne wydziały fabryki, pozwalające na pełną produkcję samochodów w tym miejscu. Oprócz wydziału montażu i wydziału tłoczenia, powstał wydział karoserii oraz lakiernia. W nowym zakładzie rozpoczęła się produkcja seryjna Audi A3 Limousine oraz A3 Cabriolet. Poza tym, z taśmy produkcyjnej w Győr zjeżdża trzecia generacja Audi TT.
Wkrótce paletę samochodów produkowanych w Győr poszerzy nowe Audi Q3. Rozbudowując wydział karoserii do powierzchni 80 000 metrów kwadratowych, koncern przygotowuje się już do produkcji nowego modelu.