Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Czas pracy w zakładzie w Lipsku zostanie zrównany z godzinami pracy w bawarskich zakładów BMW Group.

Do 2026 r. tygodniowy czas pracy zostanie skrócony w trzech etapach o jedną godzinę do 35 godzin. Decyzja została ogłoszona przez firmę i radę zakładową w Lipsku na nadzwyczajnym spotkaniu 5 listopada.

Ilka Horstmeier, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich i Spraw Społecznych oraz Pracy, podkreśliła: „Ściśle współpracując z radą zakładową, osiągnęliśmy w negocjacjach ważny wynik, zarówno dla firmy, jak i dla pracowników w Lipsku. Tworzymy te same warunki. Dla nas odpowiedzialność społeczna jest nierozerwalnie związana ze zrozumieniem zrównoważonego rozwoju. Zakłady BMW Group w Lipsku to prawdziwa historia sukcesu - rozpoczęliśmy działalność w Lipsku w 2005 roku z 2 300 pracownikami, dziś stała siła robocza liczy 5 300 osób. Wnosicie znaczący wkład w sukces Grupy BMW i aktywnie kształtuje transformację naszej firmy.”

Manfred Schoch, przewodniczący Rady Zakładowej BMW Group: „Dzięki planowi „krok po kroku” na 35-godzinny tydzień osiągnęliśmy wyjątkowy historyczny sukces w harmonizowaniu warunków pracy między Wschodem a Zachodem. Ten sukces był możliwy tylko dzięki intensywnemu wsparciu pracowników. Ponad 30 lat po upadku Muru (Berlińskiego - red. AutomotiveSuppliers.pl) nasi pracownicy BMW Group ze Wschodu wreszcie nie muszą pracować tygodniowo trzy godziny więcej niż ich koledzy z Zachodu. Innymi słowy, skrócenie czasu pracy do 35 godzin tygodniowo oznacza dla naszych kolegów w zakładzie BMW Group w Lipsku o miesiąc mniej pracy rocznie.”

Do 2026 r. tygodniowy czas pracy będzie stopniowo skrócany o jedną godzinę do 35 godzin: najpierw do 37 godzin od 1 stycznia 2022 r., następnie do 36 godzin od 1 stycznia 2024 r. i ostatecznie do 35 godzin od 1 stycznia 2026 r. Tym samym  że liczba godzin pracy pracowników w zakładzie w Lipsku zostanie zrównana z godzinami pracy w bawarskich fabrykach BMW Group. Aby utrzymać moce produkcyjne na tym samym poziomie, do 2026 roku zostanie zatrudnionych dodatkowych 300 pracowników, a także zostaną zatrudnieni dodatkowi stażyści.

Od rozpoczęcia produkcji seryjnej w 2005 roku w Lipsku wyprodukowano ponad trzy miliony pojazdów. Każdego dnia z linii montażowej zjeżdża około 1 100 aut (modele BMW serii 1 i 2 oraz w pełni elektryczne BMW i3). W 2023 roku w Lipsku zostanie uruchomiona produkcja następcy MINI Countryman.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Nifco Poland Sp. z o.o.