- Już dziś co drugi produkowany w Europie Zachodniej samochód jest wyposażony w układ Start-Stop. W wielu modelach samochodów układ Start-Stop jest dostępny jako wyposażenie standardowe. Ambitne cele dotyczące emisji CO2 zapewnią dalszy, dynamiczny rozwój technologii Start-Stop – powiedział dr Ulrich Kirschner, Prezes działu branżowego Bosch Starter Motors and Generators. Powód tego sukcesu jest prosty: – układ Start-Stop to niedrogi sposób zaoszczędzenia paliwa - wyjaśnił Kirschner. Technologię Start-Stop firmy Bosch stosują już niemal wszyscy europejscy producenci samochodów - w małych autach, w limuzynach, w lżejszych samochodach użytkowych, a nawet w modelach sportowych wyposażonych w silniki o wysokich mocach. Także w USA i Chinach układ spotyka się z rosnącym zainteresowaniem.
Zerowe zużycie także w czasie jazdy
Aby jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa i emisje CO2, konstruktorzy Bosch stopniowo rozszerzają czasy przestoju silnika: początkowo będzie to możliwe w fazie wytracania prędkości przez pojazd, a do roku 2016 także podczas jazdy, gdy kierowca zdejmie nogę z gazu. Także podczas tych dłuższych faz jazdy z wyłączonym silnikiem będzie zagwarantowane sprawne działanie wszystkich funkcji bezpieczeństwa i komfortu. - W zależności od profilu jazdy, udoskonalone układy Start-Stop będą oszczędzać dodatkowo do 10% paliwa - powiedział Kirschner.