Spółka ZFLS zatrudniająca ponad 13 000 pracowników w ośmiu krajach zajmuje się rozwojem, produkcją i sprzedażą układów kierowniczych do samochodów osobowych i użytkowych na całym świecie. W 2013 roku obroty spółki wyniosły ok. 4,1 mld EUR. Przedsiębiorstwo posiada 20 zakładów w najważniejszych dla rynku motoryzacyjnego regionach świata. Oprócz zakładów w Europie, USA oraz Chinach, ZFLS prowadzi produkcję także w Indiach, Brazylii oraz Malezji. Transakcja wymaga zgody odpowiednich urzędów antymonopolowych.
- Dzięki objęciu całości udziałów w spółce ZF Lenksysteme, Bosch umocni swoją pozycję i będzie miał możliwość aktywnego współtworzenia przyszłego rynku motoryzacji. Spółka jest jednym z liderów technologii elektrycznych układów kierowniczych, które stanowią fundament zautomatyzowanych funkcji jazdy. Funkcje takie pojawią się w coraz wydajniejszych samochodach, także w wersjach elektrycznych - powiedział dr Volkmar Denner, prezes zarządu spółki Robert Bosch GmbH.
Spółka ZFLS już dziś osiąga blisko 60% swoich obrotów ze sprzedaży nowoczesnych i oszczędnych elektrycznych układów kierowniczych. Przyczyną sukcesu efektywnych układów kierowniczych jest potencjał oszczędności paliwa: samochód średniej klasy z silnikiem o pojemności 2 litry jest w stanie zaoszczędzić do 0,8 litra paliwa na 100 kilometrów. Pozwala to obniżyć poziom emisji nawet o 14 g/CO2 na kilometr. Ponadto, elektryczny układ kierowniczy jest w samochodzie osobowym ważnym komponentem wielu układów wspomagających. Przykładem takiego układu jest asystent pasa ruchu, który automatycznie utrzymuje właściwy kurs jazdy. W przypadku funkcji żeglowania Start-Stop, podczas której wyłączany jest silnik spalinowy, kierowanie pojazdem jest równie komfortowe dzięki elektrycznemu wspomaganiu kierownicy.
Innowacyjne przedsiębiorstwo
Więcej niż co dziesiąty pracownik ZFLS, a więc w sumie ok. 1 400 osób, jest zatrudnionych w działach badawczo-rozwojowych. Nakłady spółki na badania i rozwój wyniosły w 2013 roku ok. 238 mln EUR. Od czasu utworzenia spółka ZFLS zgłosiła ok. 750 patentów. Głównym obszarem prowadzonych działań badawczo-rozwojowych jest integracja komponentów w kompleksowe systemy za pomocą specjalnego oprogramowania.
Kompaktowy, niedrogi elektryczny układ kierowniczy do samochodów osobowych, zaprojektowany przez lokalny zespół i przeznaczony na rynki azjatyckie pokazuje, że przedsiębiorstwo oferuje nie tylko rozwiązania dla samochodów klasy premium. Z zalet wydajnych produktów ZFLS korzystają także klienci posiadający samochody klasy kompakt.