Nawet na kilka tygodni staną z powodu braku półprzewodników trzy fabryki Grupy Renault w Hiszpanii, podała agencja Reutera.
Zakład w Palencji, gdzie montowane są modele Kadjar i Megane ma zawiesić produkcję aż na 61 dni a w Valladolid, w którym wytwarzany jest Capture, do 40 dni. Fabryka silników w Valladolid ma stanąć "tylko" na 17 dni.
W zakładzie Stellantis w Melfi (modele Jeep Renegade, Jeep Compass i Fiat 500X) wydłużono o tydzień, trwające obecnie zawieszenie produkcji. Fabryka we Włoszech została zatrzymana w połowie sierpnia, wliczając dwutygodniowy okres przerwy wakacyjnej. Przestój w Melfi ma teraz potrwać do 13 września.
Na początku tego tygodnia Stellantis informował o ograniczeniu produkcji lub przestojach w zakładach w Rennes (Peugeot 5008, Citroën C5 Aircross) i w Sochaux (Peugeot 3008. Opel Grandland) we Francji i w Eisenach (Opel Grandland) w Niemczech. W tym tygodniu zawieszona jest produkcja w zakładach w Sevel we Francji a od wtorku w Tychach.
Ze względu na brak chipów nastąpi przestój w kolejnej fabryce samochodów na terenie Węgier. Przed kilkoma dniami Mercedes-Benz rozszerzył zawieszenie produkcji na fabryki Rastatt w Niemczech i Kecskemét (B Klasa, CLA Klasa i CLA Shooting Brake) na Węgrzech, Teraz Magyar Suzuki (Suzuki SX4 S-CROSS, Vitara) zapowiedział dwutygodniowy przestój w Esztergom (pomiędzy 6 a 18 września).
Kryzys czipów ma też negatywny wpływ na rynek samochodów ciężarowych. W tym tygodniu marka Scania, należąca do Volkswagen AG, wstrzymała produkcję w swoich fabrykach w Europie - w Szwecji, Francji oraz Holandii.
Europa
Brak półprzewodników paraliżuje produkcję pojazdów w Europie
- Szczegóły
- Autor: Reuters, MTI, AutomotiveSuppliers.pl (fot. Renault)