Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Drugi tydzień z rzędu fabryki Škoda Auto w Czechach borykają się z niedoborem półprzewodników, co wpływa na ograniczenie produkcji poszczególnych modeli samochodów.

O ile linia montażowa, z której zjeżdzają modele Fabia, Scala i Kamiq będzie działać bez ograniczeń to w przypadku linii MB I, na której wytwarzane są modele Octavia oraz Enyaq odwołano wiele zmian.

Na wydziale spawalni MB I odwołano zmiany: popołudniowe w poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek, a także nocne w poniedziałek, wtorek, środę i w czwartek. Montaż na tej linii będzie w tym tygodniu działał wyłącznie na porannych zmianach. Na wydziale montażu MB I będą odbywały się tylko wszystkie dyżury poranne, pozostałe dyżury popołudniowe i nocne są odwołane. Lakiernia MB A będzie działać przez cały tydzień, ale w trybie limitowanym.

W fabryce w Kvasinach (modele Škoda Superb, Superb Combi, Superb iV, Karoq i Kodiaq) odwołana została nocna zmiana z niedzieli na poniedziałek.

Ograniczenia dotyczą także wydziału montażu akumulatorów PHEV (odwołane wszystkie zmiany od poniedziałku do środy).

Podczas dorocznej konferencji prasowej Škoda Auto, Jiří Maláček, szef marki na Czech powiedział, że z powodu braku chipów, przestojów u dostawców producent ten nie jest w stanie w pełni zaspokoić popytu i przez co terminy dostaw nowych samochodów wydłużają się nawet do 14 miesięcy. Taka sytuacja prawdopodobnie utrzyma się przez cały 2023 rok.

Przypomnijmy, że od tym miesiącu ma miejsce przestój w innej fabryce samochodów na terenie Czech - zakładzie Toyota Motor Manufacturing Czech Republik w Kolinie.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Link International Transport
EJOT Polska Sp. z o.o. Sp. k.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.