W pierwszym półroczu 2009 r. produkcja samochodów osobowych i lekkich dostawczych spadła w Czechach o 11,29 proc.
W okresie styczeń-czerwiec fabryki Skody, Toyoty PSA (TPCA) oraz Hyundaia (HMMC) opuściło niespełna 470,7 tys. aut. Przed rokiem w analogicznym okresie zostało wyprodukowanych ponad 528,3 tys. aut w zakładach Skody i TPCA (HMMC rozpoczął produkcję na początku listopada).
Kryzys najbardziej dotknął producenta z Mladej Boleslavi. Skoda Auto wyprodukowała 245 714 auta, o 30,68 proc. mniej niż przed rokiem.
TPCA odnotował minimalny wzrost produkcji. W pierwszych sześciu miesiącach 2009 r. w Kolinie zmontowano 174 949 aut, o 1 090 więcej niż w 2008 r.
Trzeci zakład, HMMC wyprodukował około 50 tys. aut.
Podczas gdy produkcja spadła, nastąpił wzrost eksport. Na rynki zagraniczne trafiło więcej samochodów niż zostało wyprodukowanych w pierwszym półroczu. To „zasługa” Skody, która wyeksportowała aż 303,5 tys. aut.
TPCA wysłał na rynki zagraniczne 99,77 proc. wyprodukowanych aut (174,5 tys.) a HMMC ok. 97 proc. (48,4 tys.).
Łącznie trzy fabryki wysłały do zagranicznych klientów 526,6 tys. samochodów, o 3,68 proc. więcej niż rok wcześniej.
W okresie styczeń-czerwiec fabryki Skody, Toyoty PSA (TPCA) oraz Hyundaia (HMMC) opuściło niespełna 470,7 tys. aut. Przed rokiem w analogicznym okresie zostało wyprodukowanych ponad 528,3 tys. aut w zakładach Skody i TPCA (HMMC rozpoczął produkcję na początku listopada).
Kryzys najbardziej dotknął producenta z Mladej Boleslavi. Skoda Auto wyprodukowała 245 714 auta, o 30,68 proc. mniej niż przed rokiem.
TPCA odnotował minimalny wzrost produkcji. W pierwszych sześciu miesiącach 2009 r. w Kolinie zmontowano 174 949 aut, o 1 090 więcej niż w 2008 r.
Trzeci zakład, HMMC wyprodukował około 50 tys. aut.
Podczas gdy produkcja spadła, nastąpił wzrost eksport. Na rynki zagraniczne trafiło więcej samochodów niż zostało wyprodukowanych w pierwszym półroczu. To „zasługa” Skody, która wyeksportowała aż 303,5 tys. aut.
TPCA wysłał na rynki zagraniczne 99,77 proc. wyprodukowanych aut (174,5 tys.) a HMMC ok. 97 proc. (48,4 tys.).
Łącznie trzy fabryki wysłały do zagranicznych klientów 526,6 tys. samochodów, o 3,68 proc. więcej niż rok wcześniej.