W marcu br. w Czechach zostało wyprodukowanych 131,4 tys. samochodów osobowych, o 5,2 proc. mniej (-7,2 tys. sztuk) niż w tym samym miesiącu zeszłego roku.
Od początku roku z linii montażowych zjechało 394,4 tys. aut. To o 11,5 proc. więcej niż w I kwartale 2023 roku. - Kontynuacja wzrostu wolumenu produkcji oraz najbardziej udany w historii wynik I kwartału są wyraźnym potwierdzeniem znaczenia i wkładu przemysłu motoryzacyjnego w krajową gospodarkę. Dobra wiadomość jest taka, że wzrost dotyczy wszystkich monitorowanych kategorii pojazdów silnikowych. Mimo to i właśnie z tego powodu musimy dziś pracować nad utrzymaniem globalnie konkurencyjnych warunków produkcji w Czechach, a także w UE, np. jeśli chodzi o obecne negatywne perspektywy wzrostu cen energii - mówi Martin Jahn, prezes Stowarzyszenia Przemysłu Samochodowego AutoSAP.
Spośród wspomnianych blisko 400 tys. aut na pojazdy z napędem elektrycznym przypadło tylko 27,0 tys.pojazdów elektrycznych, a ich udział w krajowej produkcji samochodów spadł do 6,8 proc. Wyprodukowano łącznie 19,2 tys. pojazdów typu BEV i 7,8 tys. pojazdów hybrydowych typu plug-in.
Škoda Auto w I kwartale 2024 roku wyprodukowała w fabrykach w Czechach 243,3 tys. samochodów osobowych. To o 5 proc. więcej niż przed rokiem.
Fabryka Hyundai Motor Manufacturing Czech w Noszowicach zanotowała spadek o 1,2 proc. (87,2 tys. sztuk).
Natomiast zakładzie w Kolinie produkcja była zdecydowanie wyższa niż przed rokiem. W I kwartale w Toyota Motor Manufacturing Czech Republic zostało wyprodukowanych 63,9 tys. samochodów To aż o 89 proc. więcej niż rok wcześniej. Tak duży wzrost wynika z faktu, że w lutym 2023 roku produkcja w Kolinie była całkowicie zawieszona z powodu braku komponentów.
Europa
Czechy: spadek produkcji aut w marcu 2024 roku
- Szczegóły
- Autor: AutoSAP, AutomotiveSuppliers.pl (fot. HMMC)