![germany_flag](/images/stories/flags/germany_flag.jpg)
W I półroczu wielkość produkcji to ponad 2,7 mln samochodów, o 3 proc. mniej niż w tym samym okresie zeszłego roku. W II połowie roku sytuacja powinna być stabilna (m.in. w związku z oczekiwaną poprawą sprzedaży aut Europie) dlatego ostrożne prognozy stowarzyszenia zakładają całoroczna produkcję na poziomie 5,2 mln pojazdów wobec 5,4 mln w 2012 r.
Z pośród wyprodukowanyh aut w I półroczu na rynki zagraniczne trafiło prawie 2,1 mln sztuk (-3 proc.), w tym w samym czerwcu 354,1 tys. egzemplarzy (+1 proc.).
VDA podkreśla, że przemysł motoryzacyjny w Niemczech to stabilny pracodawca. W kwietniu br. zatrudnienie wyniosło 750,5 tys. osób, o 2 proc. więcej niż przed rokiem. Zatrudnienie w podziale na grupy przedstawiało się następująco:
- produkcja pojazdów silnikowych i silników - 439,1 tys. pracowników,
- produkcja przyczep, naczep i autobusów - 31,4 tys. pracowników,
- produkcja części i akcesoriów - 289 tys. pracowników.