Zgłosiło się w sumie 3 302 studentów z całego świata, wśród nich są aż cztery zespoły z Polski.
W konkursie wezmą udział 1344 zespoły, reprezentujące 65 krajów i 785 uczelni wyższych. Polscy uczestnicy to zespół z Politechniki Krakowskiej, ekipa Politechniki Warszawskiej oraz dwie reprezentacje z Politechniki Wrocławskiej. Drużyny zgłaszały swoje projekty w jednej z dwóch dostępnych kategorii - „innowacje techniczne” oraz „nowe pomysły na użytkowanie samochodów”. Główną nagrodą w konkursie jest 100 000 euro.
Zróżnicowane kategorie pobudzą kreatywność studentów
Konkurs pobił już rekord zeszłorocznej edycji pod kątem liczby zgłoszeń. Studenci będą musieli sprostać wyzwaniu, jakim jest „stworzenie rozwiązania lub pomysłu by samochody stały się bardziej inteligentne, intuicyjne, ekologiczne i ciekawe do 2030 roku”.
Po raz pierwszy studenci będą rywalizowali w dwóch kategoriach konkursowych. Pierwsza z nich - „nowe pomysły na użytkowanie samochodów” zgromadziła 1323 uczestników ze wszystkich możliwych specjalizacji, od socjologii, poprzez ekonomię, aż po planowanie przestrzenne i design. Z kolei w kategorii „innowacje techniczne” rywalizować będzie 1979 studentów.
70 światowych ekspertów Valeo wybierze półfinalistów
Od połowy lutego, 70 ekspertów firmy Valeo z całego świata oraz niezależni inżynierowie, będą zapoznawać się z każdą zgłoszoną pracą. W rezultacie zostaną wybrane 24 zespoły, które przejdą do półfinałów.
Lista 24 zespołów zakwalifikowanych do kolejnego etapu zostanie ogłoszona 18 marca 2016 roku. Następnie każdy z teamów otrzyma grant w wysokości 5 000 euro na przekucie swojego pomysłu w działający prototyp, aplikację, czy też inne rozwiązanie.
Harmonogram
- 18 marca 2016 - ogłoszenie 24 półfinalistów
- 18 marca – 23 lipiec 2016 - rozwój projektów przez półfinalistów
- 23 września 2016- ogłoszenie 8 finalistów
- październik 2016 - wybranie zwycięskiego zespołu
Valeo inwestuje 10% dochodu ze sprzedaży swoich oryginalnych produktów w prace badawczo-rozwojowe. Większość prowadzonych przez grupę programów R&D dotyczy tworzenia technologii pozwalających zmniejszać emisję dwutlenku węgla przez silniki oraz upowszechniać intuicyjną jazdę. We Francji Grupa Valeo jest jednym z najaktywniejszych podmiotów zgłaszających patenty, a w 50 centrach badawczo-rozwojowych na całym świecie pracuje na jej rzecz prawie 11 tysięcy naukowców.