Koncerny Daimler AG i Geely Holding wraz ze swoimi spółkami wiodącymi - Mercedes-Benz AG i Volvo Cars - rozpoczęły współpracę w celu opracowania wysoce efektywnych układów napędowych dla nowej generacji pojazdach hybrydowych.
W ramach współpracy firmy mają razem pracować nad opracowaniem rozwiązań dla hybrydowych zespołów napędowych celem zwiększenia swojej globalnej konkurencyjności i wygenerowania realnych korzyści skali. Obszary potencjalnej współpracy obejmują inżynierię, zaopatrzenie, industrializację oraz środki zwiększające efektywność.
Obie grupy postrzegają rozwiązania techniczne z dziedziny efektywnych napędów jako kluczowe w kontekście trwającej transformacji przemysłu motoryzacyjnego, obie przyspieszą też przejście na lokalnie bezemisyjną jazdę. Do współpracy nad nową generacją jednostki benzynowej przeznaczonej do zastosowań w hybrydach wykorzystane zostaną globalne sieci badawczo-rozwojowe; silniki będą wytwarzane w należących do współpracujących firm fabrykach układów napędowych w Europie i Chinach; mogą z nich korzystać zarówno Mercedes-Benz AG ze swoimi uznanymi partnerami w Chinach, jak i szersze portfolio marek Geely Holding Groupe, w tym Volvo Cars. W tym celu rozważa się możliwość eksportu silnika z Państwa Środka.
Markus Schäfer, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG odpowiedzialny za badania w Grupie Daimler i dyrektor operacyjny Mercedes-Benz Cars, powiedział: „Naszym celem pozostaje neutralność pod względem emisji CO2. Chcemy, by do 2039 r. flota naszych nowych aut osobowych była całkowicie neutralna pod kątem emisji dwutlenku węgla. Integralną częścią naszej strategii napędów jest więc konsekwentna elektryfikacja naszego portfolio zespołów napędowych. W tym celu systematycznie je modernizujemy, tak aby do 2030 r. ponad połowę sprzedaży naszych samochodów osobowych stanowiły hybrydy plug-in lub pojazdy wyłącznie elektryczne. Z niecierpliwością czekamy na przyszłość, kiedy razem z jednostką Volvo ICE i Geely zaczniemy dalej wzmacniać nasze synergie w dziedzinie wysoce efektywnych układów napędowych w Chinach i na całym świecie. Za kierowanie projektem oraz efektywność kosztową od strony Mercedes-Benz odpowiada nowo utworzona jednostka Mercedes-Benz Drive Systems”.
Nowy projekt, prowadzony wspólnie z szerszą reprezentacją Geely Holding Group, stanowi element kompleksowej strategii napędów Mercedes-Benz na przyszłość – Ambition 2039. Producent konsekwentnie dąży tu do realizacji podejścia „Electric first” (z ang. najpierw prąd), prowadząc systematyczną elektryfikację wszystkich wariantów modeli i typów pojazdów. Tym samym wyraźnie angażuje się w doprowadzenie do neutralności pod względem emisji CO2. Aby sprostać zróżnicowanym wymaganiom rynkowym i odmiennym potrzebom klientów z całego świata, częścią tej transformacji są wysoce efektywne silniki spalinowe. Mercedes-Benz pozostaje skoncentrowany na jeszcze szybszym i skuteczniejszym przyspieszaniu transformacji układów napędowych, zachowując jednocześnie swoją wiodącą pozycję techniczną na światowych rynkach.
Geely Holding Group jest w pełni zaangażowana w oferowanie swoim globalnym użytkownikom najlepszych w danej klasie produktów, usług i doświadczeń – poprzez wdrażanie kolejnych innowacji technicznych oraz integrację zasobów. Dzięki podjętej współpracy obie grupy połączą swoje zalety oraz globalne zasoby w celu opracowania i produkowania wysoce efektywnych zespołów napędowych.
Daimler AG i Geely Holding już teraz współpracują, aby dalej na globalną skalę rozwijać markę smart, a także świadczyć najwyższej jakości usługi przewozu osób na chińskim rynku.
Europa
Daimler AG, Geely Holding Group i ich marki łączą siły w celu stworzenia wysoce efektywnego układu napędowego przeznaczonego do zastosowań hybrydowych
- Szczegóły
- Autor: Daimler