Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Nie słabnie popyt na samochody sportowe ze Stuttgartu-Zuffenhausen. W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2022 r. Porsche dostarczyło klientom na całym świecie 221 512 aut, co stanowi 2-procentowy wzrost względem analogicznego okresu przed rokiem. Najpopularniejszym modelem pozostaje Cayenne.

W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku zdołaliśmy zwiększyć liczbę dostaw pomimo różnych wyzwań” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. "Popularność Porsche zarówno jako nowoczesnej marki luksusowej, jak i popularność naszych produktów jest równie wysoka na każdym kontynencie. Równocześnie wciąż obawiamy się ograniczeń w dostawach części, które mogą mieć wpływ na czasy oczekiwania klientów.

Dwucyfrowy wzrost w rodzimym regionie
Największe przyrosty liczby dostaw odnotowano w europejskim regionie sprzedaży, gdzie od stycznia do września Porsche przekazało klientom 42 204 samochody – to o 11% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Na rodzimym niemieckim rynku swoje nowe samochody odebrało 20 850 nabywców (wzrost o 9%). W Chinach, które pozostają największym jednolitym rynkiem zbytu Porsche, producent dostarczył 68 766 aut (spadek o 1%). Do końca trzeciego kwartału w dużej mierze zbalansowano tam ograniczenia wynikające z wielomiesięcznych lockdownów. W Ameryce Północnej dostawy osiągnęły poziom 56 357 samochodów. Niewielki, 4-procentowy spadek wynikał z wyzwań logistycznych, zwłaszcza w pierwszym kwartale, a przyspieszone dostawy w trzecim kwartale pomogły zmniejszyć dystans do bardzo wysokiej bazy zanotowanej w minionym roku.

Cayenne pozostaje najchętniej wybieranym Porsche
Szczególnie dużym zainteresowaniem wśród klientów Porsche cieszą się SUV-y. Na pierwszym miejscu pozostaje Cayenne, z wynikiem 66 769 dostaw. Drugi najpopularniejszy model, Macan, padł wyborem 59 604 klientów. Kultowy samochód sportowy, 911, nadal zyskuje na popularności – 30 611 dostarczonych samochodów oznacza 9-procentowy wzrost. Model Panamera przekazano 25 452 nabywcom. Światowe dostawy całkowicie elektrycznego Porsche Taycan wyniosły 25 073 sztuk. To o 12% mniej niż przed rokiem, jednak spadek ten wynikał z wąskich gardeł w łańcuchach dostaw i słabszej dostępności części. Oba te czynniki szczególnie dotkliwie wpływają na produkcję elektrycznego auta sportowego; sam poziom zamówień pozostaje niezmiennie wysoki. Klienci odebrali również 14 003 egzemplarze modeli 718 Boxster i 718 Cayman.

Sprint w czwartym kwartale idzie pełną parą, jednak musimy zachować czujność, biorąc pod uwagę czynniki zewnętrzne i niepewności” – kontynuował Detlev von Platen. „Jednocześnie do ostatnich trzech miesięcy roku podchodzimy pełni determinacji i energii.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Lubricant Polska Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska
Impel Group
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
GABEC