23 listopada Faurecia podpisała umowę nabycia aktywów Angell-Demmel Europe GmbH – lidera światowego rynku produkcji ozdobnych części samochodowych z aluminium. Po sfinalizowaniu transakcji Angell-Demmel dołączy do grupy biznesowej Faurecia Interior Systems, aby jeszcze bardziej wzmocnić wiodącą pozycję tej spółki na rynku technologii całościowych rozwiązań dla wnętrz samochodowych.
Firma Angell-Demmel Europe z siedzibą w Lindau (Niemcy), posiadająca dwa zakłady produkcyjne, odnotowała w ciągu dziewięciu miesięcy 2010 roku obroty w wysokości 55 milionów Euro, z czego 90% pochodziło z dostaw dla wiodących niemieckich producentów samochodowych Audi, BMW, Daimler, Porsche oraz Volkswagena. Firma zatrudnia około 800 pracowników w dwóch zakładach produkcyjnych w Lindau i Kennelbach (Austria) oraz w centrum technicznym w Lindau (projektowania, rozwoju oraz prototypów).
Dokonując zakupu Angell-Demmel Europe GmbH, Faurecia Interior Systems:
- Wzmacnia swoje ustabilizowane relacje biznesowe z najlepszymi niemieckimi klientami Audi, BMW, Daimler oraz Porsche,
- Rozszerza swoją ofertę produktów i technologii, która od tej pory obejmuje też ozdobne części samochodowe z aluminium oraz zdobywa dodatkową wiedzę specjalistyczną w zakresie produkcji elementów dekoracyjnych o wysokiej wartości dodanej, która stanowi działalność uzupełniającą i wysoce synergetyczną w stosunku do dotychczasowej działalności Spółki, wzmacniając aktualną pozycję Faurecii, jako światowego lidera w dziedzinie wnętrz samochodowych.
Yann Delabriėre, Prezes oraz Dyrektor Naczelny Faurecii stwierdził: „Ta nowa transakcja konsolidacyjna stanowi doskonałe uzupełnienie działalności Faurecii Systemy Wewnętrzne. Spółka zyskuje lepszą pozycję w zakresie zaopatrzenia swoich klientów w najbardziej zaawansowane ozdobne części samochodowe, dzięki czemu spodziewamy się podwyższenia najważniejszych parametrów i postrzeganej jakości”.
Wysokość zapłaty za nabycie aktywów przemysłowych Angell-Demmel Europe GmbH (bez oprzyrządowania) oraz kontrakty z klientami wynosi około 12 milionów Euro, zależy to od mechanizmów regulacji, które zostaną zastosowane w momencie finalizowania transakcji. Ponieważ zakup zależy od uzyskania zgody austriackich i niemieckich organów antytrustowych, oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana do 1 stycznia 2011 r.