Jak wynika z najnowszego zestawienia przygotowanego przez specjalistów z niemieckiego Automobilklubu ADAC produkowane w tyskiej fabryce Fiat Auto Poland - Fiaty 500 i Panda kolejny już raz znajdują się w ścisłej czołówce rankingu niezawodności w kategorii samochodów klasy mini.
W rankingu ADAC 2010, Fiat 500 zajmuje doskonałą druga lokatę, zaś Fiat Panda uplasowała się na wysokiej czwartej pozycji. Co ciekawe, w całym zestawieniu segmentu mini, to właśnie Fiat ma najwyżej sklasyfikowaną reprezentację bezawaryjnych modeli.
Poniżej prezentujemy ranking niezawodności wg ADAC 2010 dla samochodów segmentu mini:
- Toyota Aygo
- Fiat 500
- Peugeot 107
- Fiat Panda
- Renault Twingo
- Citroen C1
- Hyundai i10
- Volkswagen Fox
- Citroen C2
- Ford Ka
- Kia Picanto
- Smart fortwo
- Chevrolet Matiz
W tym samym rankingu Fiat Punto rejestrowany w 2010 roku został oceniony najwyższym stopniem rekomendacji niezawodności ADAC. Przedstawiciel Fiata w segmencie B zanotował wysoki wzrost jakości, tym samym zasługując na opinię auta bezawaryjnego.
To nie pierwszy sukces Fiata w rankingach niezależnych instytutów badających bezawaryjność pojazdów. Przypominamy, że wg niemieckiego Automobilklubu ADAC w rankingu niezawodności samochodów segmentu A i B za rok 2008, Fiat Panda zajął pierwsze miejsce, pozostawiając za sobą Toyotę Aygo i Peugeota 206. W tym samym rankingu, Fiaty Punto i Grande Punto zostały wówczas sklasyfikowane na dobrym czwartym miejscu.
Także w roku 2009 Fiat Panda został uznany przez ADAC za najbardziej niezawodny model na rynku w klasie samochodów małych, wyprzedzając VW Foxa (w klasyfikacji samochodów, które zostały po raz pierwszy zarejestrowane w roku 2009).
Dodatkowo, jak wynika z raportu na temat jakości samochodów używanych niezależnego niemieckiego Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego GTÜ, wśród samochodów segmentu A i B - w zestawieniu dotyczącym pojazdów w wieku 1 - 3 lata - Fiat 500 zajmuje bezapelacyjnie pierwsze miejsce, wyprzedzając Toyotę Yaris i Mazdę 2.
Metodologia:
Ranking niezawodności ADAC to jedno z najważniejszych opracowań na rynku niemieckim dotyczących niezawodności pojazdów zarejestrowanych i użytkowanych na terenie Niemiec. Powstaje on na podstawie zgłoszeń do serwisu ADAC od właścicieli aut, które uległy awarii w trasie (uwzględniono około 500 000 z ponad 4,25 mln przypadków z 2010 roku).
Raport obejmuje samochody w wieku od jednego do sześciu lat, produkowane w niezmienionej formie przez okres co najmniej trzech lat, których liczba rejestracji wynosi przynajmniej 10 tysięcy egzemplarzy rocznie.
Statystyka awaryjności ADAC, w odróżnieniu od rankingów usterkowości Dekra, GTÜ czy TÜV, powstaje w oparciu o awarie uniemożliwiające jazdę.