Koncern zakłada, że dzięki podjętym działaniom, w tym programowi dobrowolnych odejść zmniejszy zatrudnienie w Niemczech o ponad 5 tys. miejsc pracy, w liczając pracowników tymczasowych. Nie podano ile pracowników planuje zwolnić Ford w na Wyspach Brytyjskich.
Podjęte działania, obejmujące także ograniczenie gamy modeli oraz kosztów prowadzonej działalnosci, mają poprawić rentowność działalności Forda w Europie.
W styczniu Ford poinformował, że:
- zakończy w sierpniu 2019 r. roku produkcję w zakładzie Ford Aquitaine Industries w Bordeaux we Francji, gdzie wytwarzane są małe automatyczne skrzynie biegów,
- rozpoczął formalne rozmowy z radą zakładową o zakończeniu produkcji modeli C-MAX i Grand C-MAX w fabryce Saarlouis w Niemczech, ponieważ maleje sprzedaż aut segmentu MPV w Europie,
- przeprowadza strategiczny przegląd spółki joint venture Forda Sollers w Rosji. Ford i jego partner, Sollers PJSC rozważają kilka istotnych opcji restrukturyzacyjnych. Decyzja jest oczekiwana w drugim kwartale 2019 r.,
- planuje skonsolidować swoją siedzibę w Wielkiej Brytanii i główną siedzibę Ford Credit Europe w Centrum Technicznym Ford Dunton w South East Essex, aby poprawić kondycję biznesową i stworzyć centrum techniczne zorientowane na klienta.
Aktualnie Ford zatrudnia w Europie 53 tys. osób we własnych zakładach oraz kolejnych 68 tys. w spółkach jv i innych działalnościach. Koncern jest właścicielem lub udziałowcem w 24 zakładach (w tym 16 całkowicie własnych).
W 2018 r. w europejskich zakładach zostało wyprodukowanych 1,5 mln pojazdów, w tym 1,1 mln we własnych fabrykach i 416 tys. w spółkach joint venture.