Ford Motor Co. zapowiedział we poniedziałek dalsze przestoje w swoich europejskich zakładach oraz ostrzegł przed kolejnymi cięciami.
W zakładzie w hiszpańskiej Walencji, gdzie pracuje 5 tys. osób przy produkcji modeli Fiesta i Focus hatchback, od 1 maja zlikwidowana zostanie jedna z trzech zmian.
Rzecznik koncernu poinformował, że trwają rozmowy z przedstawicielami pracowników, w związku z czym nie można powiedzieć ilu pracowników zostanie zwolnionych w Hiszpanii.
Pod koniec tego roku Ford rozszerzy produkcję działu powertrain w Walencji o nowy 2,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost oraz zastąpi Focusa nowej generacji C-Max'em, które zostanie przeniesiony z fabryki Saarlouis w Niemczech.
Saarlouis pozostanie głównym zakładem gdzie będzie powstawać następca Focusa. Utraci jednak możłiwość montowania następcy modelu Kuga, ale brak informacje gdzie nowym SUV miałby powstawać.
W zakładzie w hiszpańskiej Walencji, gdzie pracuje 5 tys. osób przy produkcji modeli Fiesta i Focus hatchback, od 1 maja zlikwidowana zostanie jedna z trzech zmian.
Rzecznik koncernu poinformował, że trwają rozmowy z przedstawicielami pracowników, w związku z czym nie można powiedzieć ilu pracowników zostanie zwolnionych w Hiszpanii.
Pod koniec tego roku Ford rozszerzy produkcję działu powertrain w Walencji o nowy 2,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost oraz zastąpi Focusa nowej generacji C-Max'em, które zostanie przeniesiony z fabryki Saarlouis w Niemczech.
Saarlouis pozostanie głównym zakładem gdzie będzie powstawać następca Focusa. Utraci jednak możłiwość montowania następcy modelu Kuga, ale brak informacje gdzie nowym SUV miałby powstawać.