13 września br. z linii montażowych fabryki Forda w Walencji (Hiszpania) zjechały pierwsze egzemplarze modeli C-MAX oraz Grand C-MAX, wyposażonych w silnik benzynowy 1.0 l EcoBoost.
Silniki 100- i 125-konne osiągnęły najlepszą wydajność paliwową i najniższy poziom emisji CO2 w swojej klasie. Ford C-MAX 1.0 EcoBoost w obu wersjach spala 5,1 litra benzyny/100 km, emitując przy tym 117 g CO2/km, a Ford Grand C-MAX ma zużywać palać 5,2 litra/100 km i emitować 119 g CO2/km.
Do 2015 roku oonad połowa aut produkowanych przez Forda w Europie ma być napędzana silnikami z rodziny EcoBoost, które dostępne są również w wersji o pojemności 1,6 i 2 litrów.
Silnik EcoBoost jest wytwarzany w fabrykach w Kolonii (Niemcy) i w Craiovej (Rumunia) a w przyszłości także w Chinach.
Silniki 100- i 125-konne osiągnęły najlepszą wydajność paliwową i najniższy poziom emisji CO2 w swojej klasie. Ford C-MAX 1.0 EcoBoost w obu wersjach spala 5,1 litra benzyny/100 km, emitując przy tym 117 g CO2/km, a Ford Grand C-MAX ma zużywać palać 5,2 litra/100 km i emitować 119 g CO2/km.
Do 2015 roku oonad połowa aut produkowanych przez Forda w Europie ma być napędzana silnikami z rodziny EcoBoost, które dostępne są również w wersji o pojemności 1,6 i 2 litrów.
Silnik EcoBoost jest wytwarzany w fabrykach w Kolonii (Niemcy) i w Craiovej (Rumunia) a w przyszłości także w Chinach.