Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Ford potwierdził dzisiaj, że gama Forda Transita Customa nowej generacji będzie obejmowała model w pełni elektryczny, a także hybrydę typu plug-in, miękką hybrydę i wersje z konwencjonalnymi napędami spalinowymi.

Nowa gama Customa, obejmująca vana Transita Customa i wersję osobową Tourneo Custom, zostanie wprowadzona do produkcji w pierwszej połowie 2023 roku. Wraz z w pełni elektrycznymi wersjami obu modeli będzie najszerszą gamą Transita Customa, jaką kiedykolwiek zaoferowano europejskim klientom.

Wszystkie wersje Transita Customa nowej generacji będą budowane przez Ford Otosan - spółkę joint venture Forda w Turcji, w  Kocaeli, będącą głównym centrum produkcyjnym gamy Forda Transita.

Ponadto, następna generacja 1-tonowego samochodu użytkowego Volkswagena również będzie powstawała w Kocaeli, co zwiększy skalę produkcji platform pojazdów obu marek i pozwoli zwiększyć satysfakcję klientów, poprzez szybsze wprowadzanie na rynek większej liczby nowoczesnych rozwiązań.

- Gama Transita Customa nowej generacji, wliczając wersje w pełni elektryczne, umocni pozycję Forda jako marki nr 1 w sektorze pojazdów dostawczych w Europie - powiedział Stuart Rowley, prezes Ford of Europe. - Transit Custom to klejnot w naszej koronie pojazdów użytkowych i kluczowy model, napędzający rozwój naszej gamy pojazdów użytkowych, kluczowy także dla zrównoważonego rozwoju rentownej działalności Forda w Europie na przyszłym, zelektryfikowanym rynku motoryzacyjnym.

Ford zapowiedział już w lutym, że do 2024 roku cała gama jego pojazdów użytkowych będzie zdolna do bezemisyjnej eksploatacji, w pełni elektryczna lub napędzana układami hybrydowymi typu plug-in. Oczekuje się, że do 2030 roku dwie trzecie sprzedawanych pojazdów dostawczych Forda zostanie w pełni zelektryfikowanych lub wyposażonych w napęd hybrydowy plug-in.

Ford zdaje sobie jednak sprawę, że w okresie przejściowym nie wszyscy operatorzy flot pojazdów dostawczych dokonają tak radykalnej wymiany samochodów z konwencjonalnym napędem spalinowym na pojazdy w pełni elektryczne. Dlatego właśnie niezbędna jest paleta zróżnicowanych układów napędowych, od miękkich hybryd po hybrydy typu plug-in, które nadal stanowią istotną część gamy Transita Customa nowej generacji.

Dalsza ekspansja Forda na rynku pojazdów dostawczych ma kluczowe znaczenie dla rentowności firmy w Europie. Wzrost ten jest wspierany przez nowe produkty i usługi, wprowadzane we współpracy z rozległą siecią partnerów, budujących wersje specjalne pojazdów użytkowych, przy czym strategiczny sojusz Forda z Volkswagenem i spółką joint venture Ford Otosan zapewnią efektywny kosztowo rozwój i zaopatrzenie w komponenty.

Dziś rozpoczynamy kolejną strategiczną inwestycję, która pomoże kształtować przyszłość branży motoryzacyjnej. Zakłady w Kocaeli zostaną przekształcone w pierwsze i jedyne w Turcji zintegrowane centrum produkcyjne montażu pojazdów elektrycznych i akumulatorów. Uważamy tę inwestycję, rozłożoną w czasie na ponad dekadę za przyszłościowe posunięcie strategiczne.  Chciałbym podziękować firmie Ford Motor Company za zaufanie, jakim obdarzyła Turcję oraz Ford Otosan, dzięki którym ta znacząca inwestycja stała się możliwa - powiedział Ali Koç, prezes Ford Otosan i wiceprezes zarządu Koç Holding.

W 2020 roku Ford po raz szósty z rzędu zajął pozycję lidera sprzedaży pojazdów dostawczych w Europie. Ta tradycja kontynuowana jest w 2021 roku, a Ford utrzymał pozycję najlepiej sprzedającej się marki pojazdów dostawczych na kontynencie.

Motorem dalszego rozwoju działalności Forda w zakresie pojazdów dostawczych jest ekosystem, zbudowany wokół usług komunikacji, opracowanych wspólnie z użytkownikami i zaprojektowanych w celu podniesienia satysfakcji klientów oraz wspierania rozwoju ich firm.

Obejmuje to usługi związane z dyspozycyjnością i produktywnością, takie jak FordPass Pro dla flot składających się z maksymalnie pięciu pojazdów, a także Ford Fleet Management, program stworzony przez Forda i ALD Automotive w ubiegłym roku, służący podniesieniu produktywności u klientów flotowych, którzy poszukują usług dostosowanych do indywidualnych potrzeb, by utrzymać samochody w ruchu.

Dzisiejsze zapowiedzi to także dobra wiadomość dla innych zakładów produkcyjnych Forda w Europie oraz dla europejskiego i tureckiego przemysłu dostarczających komponenty do nowej generacji modeli Transita Customa. Zakłady produkcyjne Forda będą dostarczać zaawansowane technologicznie silniki wysokoprężne z Dagenham w Wielkiej Brytanii oraz skrzynie biegów z Kolonii, natomiast inne komponenty do produkowanych pojazdów będzie dostarczać ponad 100 dostawców z Turcji.

- Rozwój pojazdów dostawczych oraz wykorzystanie partnerstwa, takiego jak nasza spółka joint venture Ford Otosan, to kluczowe czynniki, warunkujące przyszłe sukcesy Ford of Europe. Zależy nam na osiągnięciu naszego celu, jakim jest 6-procentowa marża zysku operacyjnego EBIT, którą uwzględnia plan Forda, opracowany dla zapewnienia solidnych podstaw naszej globalnej działalności motoryzacyjnej - powiedział Rowley.

Ford Otosan - centrum Forda Transita Customa
Związki pomiędzy Koç Holding i Fordem sięgają 1928 roku, a dziś Ford Otosan jest wiodącą firmą w tureckim przemyśle samochodowym oraz jedną z najdłużej działających i odnoszących największe sukcesy spółek joint venture w światowym przemyśle samochodowym.

Zakłady Ford Otosan w Kocaeli zostały otwarte w 2001 roku, a od 2004 roku są w skali globalnej wiodącym zakładem Forda, produkującym kolejne generacje Forda Transita Customa oraz Transita o DMC 2 ton. Gama Fordów Courier jest produkowana w zakładzie Ford Otosan Yenikoy Assembly Plant, również zlokalizowanym w Kocaeli. w sumie około 85 procent sprzedaży całej rodziny pojazdów dostawczych Transit wyjeżdża z bram zakładów Ford Otosan w Turcji.

Ford Otosan poinformował w grudniu ubiegłego roku, że planuje zainwestować ponad 2 miliardy euro w zwiększenie produkcji pojazdów i pakietów akumulatorów w Kocaeli, oraz że spodziewa się wzrostu zatrudnienia o około 3 tysiące pracowników.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GABEC
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
Etyfol
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
HQ Plastics
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.