W hiszpańskiej Walencji Ford będzie wytwarzał nowe generacje modeli Transit Connect i Kuga. Fabryka w Almusafes pozostanie jedynym zakładem, wytwarzającym całkowicie nowego Forda C-MAX a także będzie kontynuował produkcję 2-litrowego silnika EcoBoost. Ford oczekuje utworzenia "kilkuset miejsc pracy". Wartość inwestycji ma wynieść 812 mln euro.
W Saarlouis, gdzie montowane są wszystkie wersje Focusa, pod koniec 2012 r. ruszy produkcja elektrycznej wersji tego modelu. W przyszłości zakład w Niemczech będzie wytwarzał nową wersję Focusa. W Saarlouis zostanie utworzonych około 150 nowych "stałych" miejsc pracy.
Zakład w Kolonii będzie wytwarzał od przyszłego roku odświeżoną wersję Fiesty a w przyszłości nową generację tego modelu. Ponadto pod koniec 2012 r. zostanie uruchomiona produkcja silnika EcoBoost 1l. W Kolonii zostanie utworzonych około 50 nowych miejsc pracy.
Rumuński zakład koncernu w Craiovej na początku przyszłego roku uruchomi produkcję całkowicie nowego modelu B-MAX a w przyszłości będzie wytwarzać "kolejny pojazd z segmentu B". Także na początku 2012 r. zostanie uruchomiona produkcja silnika EcoBoost 1l. Ford potwierdził inwestycje 675 mln euro w fabrykę w Craiovej.
Natomiast Ford Otosan w Kocaeli w Turcji pozostaje głównym zakładem produkującym samochody użytkowe. Jednocześnie będzie wspierał uruchomienie produkcji modelu Transit Connect w Hiszpanii.
Informacji amerykański koncern nie ujawnił żadnych planów co dalszej produkcji Forda Ka w Polsce. Model ten opuszcza obecnie linie montażowe zakładu Fiat Auto Poland.
Europa
Ford ujawnił co będzie produkował w Europie. A w Polsce?
- Szczegóły
- Autor: Ford, AutomotiveSuppliers.pl
Ford ogłosił najnowsze plany dla swoich zakładów produkcyjnych w Hiszpanii, Niemczech, Rumunii oraz Turcji. Koncern ma w ciągu trzech lat w Europie uruchomić produkcję co najmniej 20 nowych lub odświeżonych modeli.