Plany obejmują likwidację około 3 800 miejsc pracy, tworząc odchudzoną, bardziej konkurencyjną strukturę kosztów Forda w Europie.
Do 2025 r. amerykański planuje zmienić wielkość swojej europejskiej działalności inżynieryjnej, co spowoduje zmniejszenie liczby miejsc pracy o 2 800 osób. Zmiany te wynikają z przejścia na w pełni elektryczne układy napędowe i zmniejszonej złożoności pojazdów. Ford będzie utrzymywał organizację inżynieryjną obejmującą około 3 400 stanowisk w Europie, koncentrującą się na projektowaniu i rozwoju pojazdów, a także na tworzeniu połączonych usług w Kolonii.
Rozwój produktu |
Funkcje administracyjne |
Razem | |
Niemcy | 1 700 | 600 | 2 300 |
UK | 1 000 | 300 | 1 300 |
Reszta Europy |
100 | 100 | 200 |
Razem | 2 800 | 1 000 | 3 800 |
Najwięcej miejsc pracy zostanie zlikwidowanych w Niemczech. W ciągu najbliższych trzech lat niemieckiego oddziału Forda odejdzie około 1 700 z około 3 600 pracowników działu rozwoju produktów. Ponadto około 600 stanowisk pracy zostanie zlikwidowanych w obszarach administracyjnych. To i tak mniej niż prognozowano jeszcze trzy tygodnie temu - zakładano wówczas cięcia nawet do 3 200 miejsc pracy w Niemczech.
Związek zawodowy IG Metall wymógł gwarancję, że Ford, przez kolejnych 10 lat, do 31 grudnia 2032 roku nie dokona już żadnych kolejnych redukcji zatrudnienia.
W Wlk. Brytanii zniknie co 5. stanowisko pracy. Z pośród 1 300 miejsc pracy większość cięć będzie miała miejsce w ośrodku badawczym w Dunton. Oczekuje się również zamknięcia kilkuset stanowisk back-office w różnych lokalizacjach w Wlk. Brytanii. Redukcje mają ominąć zakłady produkcyjne w Halewood, Dagenham i Daventry.