Koncern Faurecia zapowiedział w zeszłym tygodniu zamknięcie fabryki w Auchel (północna Francja). Powód - produkcja jest nieopłacalna.
Francuski dostawca, która w 71 proc. należy do PSA Peugeot-Citroen, zamknie zakład do końca 2010 roku.
Fabryka produkuje deski rozdzielcze i panele drzwiowe do samochodów Toyoty, Forda, Volvo Cars, Renault i PSA.
Część produkcji zostanie przeniesiona do najbliższego zakładu Faurecii a 329 z pośród wszystkich 508 zatrudnionych otrzyma oferty pracy w innych fabrykach koncernu.
Pozostałym 179 pracownikom francuski dostawca ma pomóc w znalezieniu nowej pracy.
Rzecznik koncernu Olivier Le Friec powiedział, że produkcja w zakładzie w Auchel gwałtownie spadła, wraz z kryzysem sprzedaży aut jej klientów. Niezależne badanie pokazało, że fabryka nie będzie rentowna, nawet jeśli pozyskanoby nowe umowy.
Francuski dostawca, która w 71 proc. należy do PSA Peugeot-Citroen, zamknie zakład do końca 2010 roku.
Fabryka produkuje deski rozdzielcze i panele drzwiowe do samochodów Toyoty, Forda, Volvo Cars, Renault i PSA.
Część produkcji zostanie przeniesiona do najbliższego zakładu Faurecii a 329 z pośród wszystkich 508 zatrudnionych otrzyma oferty pracy w innych fabrykach koncernu.
Pozostałym 179 pracownikom francuski dostawca ma pomóc w znalezieniu nowej pracy.
Rzecznik koncernu Olivier Le Friec powiedział, że produkcja w zakładzie w Auchel gwałtownie spadła, wraz z kryzysem sprzedaży aut jej klientów. Niezależne badanie pokazało, że fabryka nie będzie rentowna, nawet jeśli pozyskanoby nowe umowy.