W porównaniu do pierwszych trzech miesięcy br., gdy miały miejsce dwucyfrowe spadki sprzedaży nowych samochodów, w kwietniu we Francji wyniki były niewiele gorsze niż przed rokiem.
W miesiącu II kwartału 2012 r. na francuskim rynku motoryzacyjnym zarejestrowano 160,3 tys. nowych samochodów osobowych i dostawczych, o 1,6 proc. mniej niż w tym samym okresie zeszłego roku.
Renault, które ma największy udział w rynku, zanotowało 8-procentowy spadek sprzedaży (30,8 tys. sztuk) podczas gdy obie marki koncernu PSA zwiększyły sprzedaż - Peugeot zanotowało wzrosto 5,5 proc. (29,3 tys.) a Citroen o 13,2 proc. (25 tys.). W kwietniu 2012 r. na marki francuskie (w tym Dacia) przypadło 55,16 proc. wszystkich zarejestrowanych sprzedanych samochodów (kwiecień 2011 r.: 53,95 proc.).
W okresie czterech miesięcy br. we Francji zarejestrowano 674,46 tys. nowych pojazdów, o 17,5 proc. mniej niż w tym samym okresie 2011 roku. Na auta Renault/Dacia i PSA przypadło 53,62 proc. całości, w tym:
W miesiącu II kwartału 2012 r. na francuskim rynku motoryzacyjnym zarejestrowano 160,3 tys. nowych samochodów osobowych i dostawczych, o 1,6 proc. mniej niż w tym samym okresie zeszłego roku.
Renault, które ma największy udział w rynku, zanotowało 8-procentowy spadek sprzedaży (30,8 tys. sztuk) podczas gdy obie marki koncernu PSA zwiększyły sprzedaż - Peugeot zanotowało wzrosto 5,5 proc. (29,3 tys.) a Citroen o 13,2 proc. (25 tys.). W kwietniu 2012 r. na marki francuskie (w tym Dacia) przypadło 55,16 proc. wszystkich zarejestrowanych sprzedanych samochodów (kwiecień 2011 r.: 53,95 proc.).
W okresie czterech miesięcy br. we Francji zarejestrowano 674,46 tys. nowych pojazdów, o 17,5 proc. mniej niż w tym samym okresie 2011 roku. Na auta Renault/Dacia i PSA przypadło 53,62 proc. całości, w tym:
- 18,96 proc. na Renault (127,8 tys. sztuk, -25,7 proc.),
- 16,42 proc. na Peugeot (110,72 tys., -25 proc.),
- 14,42 proc. na Citroena (97,22 tys., -20,7 proc.),
- i 3,66 proc. na Dacię (24,67 tys., -28,5 proc.).