![](/images/stories/flags/france_flag.gif)
Sprzedaż lidera rynku, marki Renault wzrosła aż o 20,4 proc. (48,6 tys.) zwiększając tym samym dystans marek koncernu PSA: Peugeot (31,4 tys., +3,3 proc.) i Citroen (24,9 tys., -8,6 proc.). Na marki francuskie (w tym Dacia) przypadło 59,35 proc. wszystkich zarejestrowanych aut (116,5 tys. sztuk).
W I półroczu 2014 r. we Francji zostało zarejestrowanych 931,5 tys. nowych samochodów, o 2,9 proc. więcej niż rok temu. Na auta francuskie przypadło 56,66 proc. całości, w tym:
- Renault - 20,37 proc. (253,9 tys. sztuk, +11,4 proc.),
- Peugeot - 17 proc. (162,7 tys., +7,5 proc.),
- Citroena - 13,1 proc. (126 tys., +1,4 proc.)
- Dacię - 6,1 proc. (58,5 tys., +30,4 proc.).