![](/images/stories/flags/france_flag.gif)
Renault, lider rynku odnotowała wzrost o 11,7 proc. (29,8 tys. sztuk). Sprzedaż Peugeota wzrosła (25,5 tys., +5,3 proc.) a Citroena spadła (15,7 tys., -2,8 proc.). Na marki francuskie (w tym DS i Dacia) przypadło 54,31 proc. wszystkich sprzedanych aut (79,9 tys. sztuk, +1,9 proc.).
W okresie dwóch miesięcy br. we Francji zostało zarejestrowanych niecałe 280,3 tys. nowych samochodów, o 5,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Na auta francuskie przypadło 55,06 proc. całości, w tym:
- Renault - 19,33 proc. (54,1 tys. sztuk, +4,5 proc.),
- Peugeot - 17,75 proc. (49,7 tys., +8,0 proc.),
- Citroen - 10,90 proc. (30,5 tys., -3,6 proc.),
- Dacia - 5,42 proc. (15,2 tys., -15,8 proc.),
- DS - 1,59 proc. (4,4 tys., -12,2 proc.).