Od początku roku wzrost sprzedaży wynosi już ponad 49% (YTD). W Polsce w maju 2021 sprzedaż była wyższa o ponad 92% niż w maju 2019 roku.
W maju firma Volvo Cars sprzedała na całym świecie 64 111 aut, w porównaniu z 44 830 samochodami w tym samym okresie ubieg roku. Wzrost był spowodowany głównie silnym popytem w USA oraz w Europie, a także ożywieniem po pandemicznym spadku sprzedaży w maju zeszłego roku. W Chinach, gdzie o tej porze roku rynek wrócił już do formy, firma odnotowała wzrost o 11,7 %.
Po pierwszych pięciu miesiącach łączna sprzedaż osobowych samochodów marki Volvo na całym świecie osiągnęła poziom 312 533 sztuk, czyli o 49,9 % więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W tym samym okresie w Polsce dostarczono klientom 5957 aut. Po pięciu miesiącach wzrost sprzedaży wyniósł 34,7% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Ponad 40% europejskiej sprzedaży stanowiły auta PHEV
Europejska sprzedaż modeli Recharge – czyli BEV i PHEV – utrzymywała się w maju na poziomie 40%.
Sprzedaż w Europie wzrosła do 24 761 samochodów w maju, o 65,1 procent więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Wzrost był spowodowany głównie przez rynki, które zaczęły się odradzać po zeszłorocznych wyłączeniach spowodowanych pandemią.
Sytuacja w USA
W Stanach Zjednoczonych sprzedaż wzrosła w maju o 38,9% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku, głównie dzięki dużemu popytowi na XC90 i XC60. Całkowita sprzedaż osiągnęła 13 221 samochodów, co oznacza wzrost z 9519 sztuk sprzedanych w tym samym okresie 2020 r., kiedy w wielu stanach salony samochodowe były zamknięte i sprzedaż można było realizować jedynie z dostarczaniem do domu klienta. Co ciekawe – w USA rośnie popularność aut BEV i PHEV naszej marki. W maju stanowiły 20,8% tamtejszej sprzedaży. Dla porównania na całym świecie udział hybryd ładowanych z gniazdka i elektryków osiągnął poziom 23,7%, w czym największy udział ma Europa.
Chiny – stabilny wzrost
Chiny, największy rynek Volvo Cars, odnotowały w maju miesięczny wzrost sprzedaży po raz czternasty z rzędu, przy łącznej sprzedaży wynoszącej 16 895 samochodów. Wzrost ten był spowodowany utrzymującym się dużym popytem na lokalnie produkowane modele XC60 i S90.
Sprzedaż w Europie:
- Maj 2020: 14 999. Maj 2021: 24761. Zmiana: +61,1%
- Styczeń-Maj 2020: 94 877. Styczeń-Maj 2021: 138 127. Zmiana: +45,6%
Sprzedaż w Chinach
- Maj 2020: 15 132. Maj 2021: 16 895. Zmiana: +11,7%
- Styczeń-Maj 2020: 50 636. Styczeń-Maj 2021: 78 572 Zmiana: +55,2%
Sprzedaż w USA
- Maj 2020: 9519. Maj 2021: 13 221. Zmiana: +38,9%
- Styczeń-Maj 2020: 32 870. Styczeń-Maj 2021: 51 496 Zmiana: +56,7%
Pozostałe rynki
- Maj 2020: 5180. Maj 2021: 9234. Zmiana: +78,3%
- Styczeń-Maj 2020: 30 096. Styczeń-Maj 2021: 44 338 Zmiana: +47,3%
Sprzedaż globalna – podsumowanie
- Maj 2020: 44 830. Maj 2021: 64 111. Zmiana: +43%
- Styczeń-Maj 2020: 208 479. Styczeń-Maj 2021: 312 533 Zmiana: +49,9%
Które modele były bestsellerem w maju 2021?
Najpopularniejszym autem w naszej gamie jest XC40. W maju 2021 sprzedano ich 20 350 sztuk (maj 2020: 10 891). Tuż za nim znalazł się model XC60 z wynikiem 19 835 (maj 2020: 13 226). Na trzecim miejscu – XC90 9961 sztuk (maj 2020: 6572).