8 września zarząd General Motors zaakceptował formalnie "Plan for the Future" dla Opla. Nastąpiło to po uzgodnieniu pod koniec sierpnia, przez kierownictwo Opla/Vauhxall i Europejskie Forum Pracowników (EEF), porozumienia ramowego.
Zatwierdzony Plan określa podział produkcji pomiędzy poszczególne zakłady. Częścią umowy są także, wcześniej zapowiadane, oszczędności w kosztach pracy na poziomie 265 mln euro w całej Europie. Innym elementem porozumienia jest zmiana formy prawnej firmy ze spółki GmbH na AG. Ma to się stać jeszcze w tym roku.
Udział zysków zakłada, że 2014 r. do podziału pomiędzy pracowników Opla/Vauxhall będzie 3,5 proc. zysków (przed opodatkowaniem). Rok później - wartość ta wzrośnie do 7,5 proc.
Jak ostatnio informowała NSZZ Solidarność GMMP, zdolności produkcyjne dla fabryki w Gliwicach określono w umowie ramowej na poziomie minimum 208 tys. samochodów rocznie. Ponadto do końca roku 2014 praca w tej fabryce została zapewniona w układzie trzyzmianowym.
Zatwierdzony Plan określa podział produkcji pomiędzy poszczególne zakłady. Częścią umowy są także, wcześniej zapowiadane, oszczędności w kosztach pracy na poziomie 265 mln euro w całej Europie. Innym elementem porozumienia jest zmiana formy prawnej firmy ze spółki GmbH na AG. Ma to się stać jeszcze w tym roku.
Udział zysków zakłada, że 2014 r. do podziału pomiędzy pracowników Opla/Vauxhall będzie 3,5 proc. zysków (przed opodatkowaniem). Rok później - wartość ta wzrośnie do 7,5 proc.
Jak ostatnio informowała NSZZ Solidarność GMMP, zdolności produkcyjne dla fabryki w Gliwicach określono w umowie ramowej na poziomie minimum 208 tys. samochodów rocznie. Ponadto do końca roku 2014 praca w tej fabryce została zapewniona w układzie trzyzmianowym.