Po ponad 1,8 mln sprzedanych Golfów GTI, Volkswagen wprowadza na rynek pierwszą otwartą wersję tego kultowego auta: Golfa GTI Cabriolet o mocy 210 KM.
GTI w wersji kabriolet, wyposażony seryjnie w elektrycznie otwierany i zamykany dach, klimatyzację, elektrycznie obsługiwane szyby, sprzęt audio i system zabezpieczający przed skutkami dachowania, pojawi się w Niemczech u pierwszych dilerów już w połowie czerwca. Ceny tego GTI rozpoczynają się od 31.350 euro. Data wprowadzenia modelu na polski rynek nie została jeszcze określona.
Osiągi jezdne GTI. Najmocniejszy Golf kabriolet w historii, napędzany silnikiem 2,0 l z turbodoładowaniem, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 237 km/h (DSG: 235 km/h). Przy takich osiągach samochód zużywa tylko 7,6 l/100 km i emituje 177 g/km CO2 (DSG: 7,7 l/100 km i 180 g/km CO2). Golf GTI jest jedynym kabrioletem w klasie kompaktowej do 210 KM oferowanym z dwusprzęgłową przekładnią.
Atrybuty GTI. Optycznie charakteryzują ten kabriolet typowe cechy GTI. Na zewnątrz jest to między innymi osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu z czerwonym obramowaniem i emblematem GTI, przedni zderzak GTI, nowy tylny dyfuzor, chromowane końcówki rur wydechowych, diodowe światła tylne, poszerzone progi i seryjne, 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Denver. We wnętrzu o przynależności do rodziny GTI świadczy klasyczna tapicerka w kratę z tkaniny Jacky na sportowych siedzeniach.
Składany dach GTI. Składany, miękki dach Golfa Cabriolet, przystosowany konstrukcyjnie do dużych prędkości, mógł zostać przeniesiony w stosunku 1:1 na GTI. Seryjnie jest on otwierany i zamykany elektrohydraulicznie i potrzebuje na otwarcie tylko 9 sekund. Dach może być otwierany także podczas jazdy do prędkości 30 km/h.
Bezpieczeństwo GTI. O optymalną ochronę wszystkich pasażerów w nowym Golfie GTI Cabriolet dbają wysuwające się w ułamku sekundy pałąki zabezpieczające, wzmocniona rama przedniej szyby oraz liczne modyfikacje struktury auta (podłoga, boki, progi, tylna ściana, drzwi). Bezpieczeństwo optymalizują czołowe i boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową, poduszka chroniąca kolana kierowcy oraz ESP. Ponadto GTI Cabriolet jest wyposażony seryjnie w elektroniczną poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego (XDS), która poprawia dynamikę i bezpieczeństwo podczas przyspieszania na zakrętach.
Przydatność do codziennej eksploatacji. We wnętrzu nowego Golfa GTI Cabriolet z zamkniętym dachem jest niezwykle cicho. Słychać tylko głębokie brzmienie silnika. Golf GTI Cabriolet oferuje najprzestronniejsze wnętrze w swojej klasie i - dzięki miękkiemu dachowi, który po złożeniu nie zajmuje miejsca w bagażniku - 250 litrów pojemności bagażnika. Możliwe jest także złożenie dzielonego oparcia tylnej kanapy, co znacznie zwiększa jego pojemność. Wysoki poziom przydatności do codziennej eksploatacji był zawsze dużą zaletą GTI - sportowy charakter bez konieczności rezygnacji z wygody. I dotyczy to naturalnie również pierwszego kabrioletu w historii GTI.
GTI w wersji kabriolet, wyposażony seryjnie w elektrycznie otwierany i zamykany dach, klimatyzację, elektrycznie obsługiwane szyby, sprzęt audio i system zabezpieczający przed skutkami dachowania, pojawi się w Niemczech u pierwszych dilerów już w połowie czerwca. Ceny tego GTI rozpoczynają się od 31.350 euro. Data wprowadzenia modelu na polski rynek nie została jeszcze określona.
Osiągi jezdne GTI. Najmocniejszy Golf kabriolet w historii, napędzany silnikiem 2,0 l z turbodoładowaniem, przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 237 km/h (DSG: 235 km/h). Przy takich osiągach samochód zużywa tylko 7,6 l/100 km i emituje 177 g/km CO2 (DSG: 7,7 l/100 km i 180 g/km CO2). Golf GTI jest jedynym kabrioletem w klasie kompaktowej do 210 KM oferowanym z dwusprzęgłową przekładnią.
Atrybuty GTI. Optycznie charakteryzują ten kabriolet typowe cechy GTI. Na zewnątrz jest to między innymi osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu z czerwonym obramowaniem i emblematem GTI, przedni zderzak GTI, nowy tylny dyfuzor, chromowane końcówki rur wydechowych, diodowe światła tylne, poszerzone progi i seryjne, 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Denver. We wnętrzu o przynależności do rodziny GTI świadczy klasyczna tapicerka w kratę z tkaniny Jacky na sportowych siedzeniach.
Składany dach GTI. Składany, miękki dach Golfa Cabriolet, przystosowany konstrukcyjnie do dużych prędkości, mógł zostać przeniesiony w stosunku 1:1 na GTI. Seryjnie jest on otwierany i zamykany elektrohydraulicznie i potrzebuje na otwarcie tylko 9 sekund. Dach może być otwierany także podczas jazdy do prędkości 30 km/h.
Bezpieczeństwo GTI. O optymalną ochronę wszystkich pasażerów w nowym Golfie GTI Cabriolet dbają wysuwające się w ułamku sekundy pałąki zabezpieczające, wzmocniona rama przedniej szyby oraz liczne modyfikacje struktury auta (podłoga, boki, progi, tylna ściana, drzwi). Bezpieczeństwo optymalizują czołowe i boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową, poduszka chroniąca kolana kierowcy oraz ESP. Ponadto GTI Cabriolet jest wyposażony seryjnie w elektroniczną poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego (XDS), która poprawia dynamikę i bezpieczeństwo podczas przyspieszania na zakrętach.
Przydatność do codziennej eksploatacji. We wnętrzu nowego Golfa GTI Cabriolet z zamkniętym dachem jest niezwykle cicho. Słychać tylko głębokie brzmienie silnika. Golf GTI Cabriolet oferuje najprzestronniejsze wnętrze w swojej klasie i - dzięki miękkiemu dachowi, który po złożeniu nie zajmuje miejsca w bagażniku - 250 litrów pojemności bagażnika. Możliwe jest także złożenie dzielonego oparcia tylnej kanapy, co znacznie zwiększa jego pojemność. Wysoki poziom przydatności do codziennej eksploatacji był zawsze dużą zaletą GTI - sportowy charakter bez konieczności rezygnacji z wygody. I dotyczy to naturalnie również pierwszego kabrioletu w historii GTI.