Elektrycznie sterowana skrzynia biegów – hybrid DT2 - z podwójnym sprzęgłem i silnikiem zasilanym prądem o napięciu 48 V będzie montowana w modelach typu MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicles).
W tej chwili trwają ustalenia pomiędzy stronami, w której fabryce Grupy PSA będzie produkowana skrzynia biegów. Rozmowy dotyczą również rozszerzenia partnerskiej współpracy.
Grupa PSA - grupa zaangażowana w elektryfikację samochodów
Grupa PSA podjęła decyzję o przyspieszeniu przejścia do produkcji samochodów zelektryfikowanych (hybrydowych i całkowicie elektrycznych) i stawia za cel stworzenie do 2025 roku modeli elektrycznych dla 100% swojej gamy. Współpraca z dostawcą elektrycznych skrzyń biegów kolejnej generacji, firmą Punch Powertrain jest dla Grupy PSA wyborem strategicznym.
DCT - modelowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem
Dla Grupy PSA głównym powodem nawiązania współpracy z Punch Powertrain była rewolucyjna koncepcja chronionej patentem skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem, która umożliwia zmniejszenie wchodzących w jej skład elementów, a zatem również jej objętości i masy. Ponadto skrzynia charakteryzuje się doskonałą wydajnością i obniżonym zużyciem paliwa z zachowaniem konkurencyjnych kosztów. Skrzynia kolejnej generacji, w konfiguracji 48 V, będzie montowana w przyszłych modelach samochodów Grupy PSA. Ze względu na wyjątkowe parametry techniczne produkt jest w tej chwili modelowym rozwiązaniem wśród skrzyń z podwójnym sprzęgłem w segmencie samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych.