„Po dziewięciu miesiącach dostawy Grupy Volkswagen są o ok. 3 procent niższe w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. To efekt trudnego otoczenia rynkowego, co pozostaje wyzwaniem od dłuższego czasu. Odnotowaliśmy znaczne wzrosty w Ameryce Północnej i Południowej i dzięki temu zwiększyliśmy tam nasz udział w rynku. W Europie udało nam się utrzymać liczbę przekazanych klientom pojazdów na stabilnym poziomie i to mimo sporych przeciwności na rynku. Panująca w Chinach ostra konkurencja sprawiła, że nasze dostawy w ujęciu globalnym nieco spadły. W nadchodzących miesiącach wprowadzimy sporo atrakcyjnych nowych modeli wszystkich naszych marek, co wzmocni naszą pozycję rynkową na całym świecie. Ponadto chcemy ograniczyć koszty, przede wszystkim w Niemczech, co pozwoli nam odnieść sukces w przyszłości” - powiedział Marco Schubert, członek rozszerzonego komitetu wykonawczego Grupy Volkswagen ds. sprzedaży.
Najważniejsze liczby
Dostawy na całym świecie na poziomie 6,52 mln pojazdów po trzech kwartałach – to o 2,8 procent mniej niż w tym okresie w 2023 roku (6,72 mln) - Wzrosty w Ameryce Północnej (+7 procent) i Południowej (+15 procent) w dużej mierze zrównoważyły spadki w Europie Zachodniej (-1 procent), a szczególnie w Chinach (-10 procent).
Dostawy aut elektrycznych na świecie wyniosły 506 500 sztuk, to o 4,7 procent mniej niż przez 3 kwartały 2023 roku (531 500 samochodów) - Na koniec września udział samochodów elektrycznych w dostawach ogółem wyniósł ok. 8 procent, to wynik zbliżony do ubiegłorocznego. Wzrosły dostawy w Chinach (+27 procent), odwrotnie w USA (-26 procent). Grupa Volkswagen utrzymała fotel lidera w dostawach aut elektrycznych w Europie (udział w rynku ok. 19 procent).
Liczba zamówień na samochody elektryczne w Europie Zachodniej podwoiła się do końca września - Portfel zamówień na samochody elektryczne w Europie Zachodniej wynosi ok. 170 000 pojazdów, a dostawy nowych modeli, takich jak VW ID.7 Tourer, Audi Q6 e-tron i Porsche Macan Electric z pewnością pozytywnie wpłyną na wynik w czwartym kwartale.
Dostawy hybryd plug-in na poziomie 192 000 pojazdów na świecie to wynik o 9 procent lepszy niż przez trzy kwartały ubiegłego roku - Rośnie popyt na pojazdy z nowoczesnymi napędami hybrydowymi typu plug-in drugiej generacji i zasięgiem na silniku elektrycznym sięgającym nawet 143 km.
Sytuacja w kluczowych regionach
Europa
Region jako całość zanotował spadek o 0,9 procent - do 2,79 mln pojazdów. W Europie Zachodniej spadek wyniósł 0,7 procent, a w Europie Środkowo-Wschodniej o 1,7 procent. W Niemczech spadek wyniósł 1,6 procent.
Ameryka Północna
769 000 dostarczonych pojazdów oznacza znaczący wzrost, o 7,4 procent. Grupa Volkswagen zanotowała wzrost o 1,5 procent na głównym rynku, w USA.
Ameryka Południowa
Region ten odnotował największy wzrost, wynoszący 14,6 procent, osiągając poziom 419 100 pojazdów. Największy wkład w ten pozytywny trend miała Brazylia, gdzie wzrost wyniósł 19,1 procent.
Azja-Pacyfik
Region odnotował spadek o 11 procent – do 2,27 mln pojazdów. Główna przyczyna to silna konkurencja w Chinach, w efekcie dostawy Grupy Volkswagen spadły o 10,2 procent.
Najlepiej sprzedające się samochody elektryczne (w sztukach)
Volkswagen ID.4/ID.5 135 200
Volkswagen ID.3 105 900
Audi Q4 e-tron (w tym Sportback) 78 800
Skoda Enyaq (w tym Coupe) 50 800
CUPRA Born 29 600
Audi Q8 e-tron (w tym Sportback) 23 900
Volkswagen ID.7 (w tym Tourer) 22 200
Volkswagen ID. Buzz (w tym Cargo) 20 000
Europa
Grupa Volkswagen dostarczyła klientom do końca września br. 6,5 miliona pojazdów
- Szczegóły
- Autor: Volkswagen