W dalszym ciągu za swój główny cel koncern stawia rozbudowę globalnej sieci technologii i produkcji dla branży samochodowej.
Hella, jeden z wiodących światowych dostawców przemysłu motoryzacyjnego kontynuuje swoją międzynarodową tendencję wzrostową. Na podstawie wstępnych danych firmy Hella wynika, że grupa wygenerowana sprzedaż na poziomie około 5,3 mld euro (w roku poprzednim 4,8 mld euro). Odpowiada to wzrostowi o około 11% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Zysk EBIT wzrósł do ok. 390 mln euro (poprzedni rok: 290 milionów euro). Poprawa ta oznacza wzrost skorygowanej rentowności operacyjnej spółki z 6,0% do 7,3%.
- Innowacyjna technologia i międzynarodowa obecność są kluczem do pomyślnego rozwoju naszej firmy - mówi Jürgen Behrend, partner zarządzający koncernu Hella. Wysoki popyt na innowacyjne rozwiązania LED i produktów elektronicznych przełożyły się na bardzo dobre wyniki sprzedaży i zysków.
Dodatni wzrost w segmencie motoryzacyjnym Hella odnotowała szczególnie w segmencie produktów LED i innowacyjnych rozwiązań m. in. takich jak: elektryczne czujniki sterujące, siłowniki do zmniejszenia zużycia paliwa, jak i systemy wspomagania kierownicy, szczególnie te oparte na technologii 24 GHz, których Hella jest jednym z wiodących dostawców na rynku.