Skorygowany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 12% do 445 mln euro (w roku poprzednim wyniósł 399 mln euro). W segmencie aftermarket, HELLA odnotowała wzrost przychodów o 5% do kwoty 1.130.000 euro, głównie z tytułu działalności hurtowej w Danii i w Polsce.
- Miniony rok fiskalny był bardzo udany dla HELLI - mówi dr Rolf Breidenbach, Prezes Zarządu HELLA. - Osiągnęliśmy nasze cele: kontynuowaliśmy wzrost znacznie powyżej poziomu rynkowego, a także odnotowaliśmy wzrost rentowności.
Do dobrych wyników HELLI przyczyniła się koniunktura w branży motoryzacyjnej, popyt na rynku, a także kilka nowych premier produktów, które obejmowały w szczególności reflektory z technologią LED i złożone systemy elektronicznego wsparcia kierowcy i zarządzania energią. Koncern zwiększa systematycznie nakłady na badania i rozwój jako kluczowy element swojej strategii. Celem firmy jest dalsze umacnianie pozycji lidera technologicznego w swojej branży.
- Technologicznie wiodące produkty są kluczem do strategii HELLI - mówi dr Breidenbach. - One tworzą przewagę konkurencyjną, a jednocześnie budują fundament naszego przyszłego rozwoju.
W swoich badaniach firma koncentruje się na koncepcjach, które umożliwiają kompleksowe wykorzystanie technologii LED we wszystkich segmentach pojazdów, oraz na rozwoju technologii, które pomagają w zmniejszaniu emisji CO2.