
Od początku w Noszowicach zmontowano 267,8 tys. samochodów.
Podstawowym modelem pozostaje Tuscon, na który przypadało 66 proc. (176,4 tys.) produkcji w trzech kwartałach br. Hyundai i30 III generacji odpowiada za 22 proc. (59 250 sztuk), Hyundai i30 II generacji za 3 proc. (7,9 tys. sztuk) a ix20 za 9 proc. (24 250 szt.).
Auta wytwarzane w Noszowicach trafiają do 64 krajów na świecie. Najważniejsze rynki to: Wlk. Brytania (blisko 35 tys. samochodów), Niemcy (ponad 31,5 tys. sztuk), Włochy (24 250 szt.) i Hiszpania (24 140 szt.).
Nastąpiła zmiana w układzie procentowym aut z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. W III kwartale 2017 r. stosunek ten wynosił 65 proc. do 35 proc. (benzyna-diesel) wobec 54 proc. do 46 proc. w analogicznym kwartale zeszłego roku. - Trzy główne czynniki powodują spadek popytu na samochody z silnikami diesla: naruszone zaufanie konsumentów przez Dieselgate, zwiększająca się wrażliwość na ochronę środowiska w Europie oraz zapowiedziane zakazy dla samochodów z tego typu jednostkami przez niektóre z dużych miast w krajach Europy Zachodniej - mówi Petr Vaněk, dyrektor ds. PR w Hyundai Motor Manufacturing Czech.
W tym roku HMMC ma wyprodukować 350 tys. pojazdów, czyli tyle samo co w 2016 r.