Hyundai kontynuuje dobrą passę sprzedażową w Europie. W maju firma sprzedała 28 674 samochody, podczas gdy cały rynek zanotował spadek o 9,3%.
Koreański producent zwiększył swój udział w rynku z 2,4% w 2009 roku do aktualnego 2,6% i odnotował 13,7% wzrost sprzedaży w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2010 roku.
Kompaktowe i wydajne modele z rodziny ‘i’ stanowiły podstawę sprzedaży spółki w tym roku, zwiększając stale swą popularność wśród europejskich nabywców. Rodzinny Hyundai i30 osiągnął w maju 3% wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Od początku 2010 r. na rynek trafiło ponad 49 000 egzemplarzy tego modelu, co stanowi 46% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2009 roku.
Kolejny produkowany w Europie samochód to wyjątkowo silny gracz; liczba zamówień na wprowadzonego niedawno na rynek kompaktowego SUV-a ix35 zbliża się w Europie do 60 000 egzemplarzy.
W zestawieniu z tym samym okresem roku 2009 zwiększyła się także sprzedaż mniejszych modeli - i10 oraz i20, które zanotowały odpowiednio 14% i 51% wzrost.
"Hyundai jest obecnie na właściwej drodze do osiągnięcia założonego na rok 2010 celu, jakim jest zdobycie 2,75% udziału w rynku w Europie.
Spodziewaliśmy się załamania rynku w połowie roku ze względu na wygaśnięcie rządowych programów wspierających. Wprowadzenie ix35 w pierwszym kwartale musiało zmierzyć się ze spadkiem popytu, jaki dotknął innych producentów" - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes Hyundai Motor Europe.
"Oczekujemy, że trend ten utrzyma się również w miesiącach letnich, aż do ostatniego kwartału, kiedy europejski rynek samochodowy powinien zacząć wykazywać pierwsze oznaki ożywienia, spodziewane również w całej gospodarce. Hyundai jest na idealnej pozycji, aby w pełni wykorzystać swój potencjał, rozpoczynając w czwartym kwartale tego roku najbardziej intensywny w historii okres wprowadzania 10 nowych modeli samochodów” – dodał Allan Rushforth.
Koreański producent zwiększył swój udział w rynku z 2,4% w 2009 roku do aktualnego 2,6% i odnotował 13,7% wzrost sprzedaży w ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2010 roku.
Kompaktowe i wydajne modele z rodziny ‘i’ stanowiły podstawę sprzedaży spółki w tym roku, zwiększając stale swą popularność wśród europejskich nabywców. Rodzinny Hyundai i30 osiągnął w maju 3% wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Od początku 2010 r. na rynek trafiło ponad 49 000 egzemplarzy tego modelu, co stanowi 46% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2009 roku.
Kolejny produkowany w Europie samochód to wyjątkowo silny gracz; liczba zamówień na wprowadzonego niedawno na rynek kompaktowego SUV-a ix35 zbliża się w Europie do 60 000 egzemplarzy.
W zestawieniu z tym samym okresem roku 2009 zwiększyła się także sprzedaż mniejszych modeli - i10 oraz i20, które zanotowały odpowiednio 14% i 51% wzrost.
"Hyundai jest obecnie na właściwej drodze do osiągnięcia założonego na rok 2010 celu, jakim jest zdobycie 2,75% udziału w rynku w Europie.
Spodziewaliśmy się załamania rynku w połowie roku ze względu na wygaśnięcie rządowych programów wspierających. Wprowadzenie ix35 w pierwszym kwartale musiało zmierzyć się ze spadkiem popytu, jaki dotknął innych producentów" - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes Hyundai Motor Europe.
"Oczekujemy, że trend ten utrzyma się również w miesiącach letnich, aż do ostatniego kwartału, kiedy europejski rynek samochodowy powinien zacząć wykazywać pierwsze oznaki ożywienia, spodziewane również w całej gospodarce. Hyundai jest na idealnej pozycji, aby w pełni wykorzystać swój potencjał, rozpoczynając w czwartym kwartale tego roku najbardziej intensywny w historii okres wprowadzania 10 nowych modeli samochodów” – dodał Allan Rushforth.