W zakładach Nissana w Sunderland trwają uroczystości z okazji rekordowego roku pod względem wyników produkcyjnych, które zapewniają firmie pozycję największego producenta samochodów w Wielkiej Brytanii.
W ubiegłym roku w Sunderland wyprodukowano 423 262 pojazdów, z czego 81% trafiło na eksport. Z danych opublikowanych przez Stowarzyszenie Producentów Sprzedawców w Branży Motoryzacyjnej (Society of Motor Manufacturers and Traders - SMMT) wynika, że ponad jedna trzecia wszystkich samochodów wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii w 2010 roku pochodziła z zakładów Nissana w Sunderland, które są największym producentem samochodów tym kraju od 1998 roku.
Poprzedni rekord zakładów w Sunderland wyniósł 386 555 egzemplarzy i został ustanowiony w 2008 roku. Wskutek globalnego kryzysu finansowego liczba ta zmniejszyła się do 338 150 egzemplarzy w 2009 roku. W 2010 roku produkcja nie tylko wzrosła, ale nawet przekroczyła poprzedni rekordowy poziom o 45 707 egzemplarzy.
Rekordowe wyniki to zasługa sukcesów, jakie nieustannie odnoszą modele Nissana produkowane w Sunderland, w tym w szczególności Nissan Qashqai. W maju 2010 uruchomiono produkcję Qashqaia na trzeciej zmianie, co spowodowało wzrost produkcji modeli Qashqai i Qashqai +2 do 271 188 egzemplarzy z poziomu 198 841 w 2009 i 224 989 w 2008 roku.
Od uruchomienia produkcji w sierpniu ubiegłego roku bramy zakładu opuściły 44 622 egzemplarze modelu Nissan Juke. Wcześniej w Sunderland wyprodukowano 54 580 Nissanów Micra. W lipcu, po 18 latach, zakończono produkcję tego modelu w Anglii i przeniesiono ją do Indii. W przypadku Nissana Note, produkowanego na Linii nr 2 w zakładach w Sunderland obok Nissana Juke, także odnotowano wyraźny wzrost produkcji: z 50 880 rok wcześniej do 52 872 w 2010 roku.
Po 25 latach zakłady Nissana przekroczyły kolejny ważny próg pod względem łącznej produkcji od czasu jej uruchomienia w 1986 roku. W styczniu 2011 roku wyprodukowano tam sześciomilionowy egzemplarz samochodu. Był to Nissan Juke w kolorze Force Red, który 18 stycznia przeszedł ostateczną kontrolę bezpieczeństwa i jakości.
W 2010 roku ogłoszono także, że od 2013 roku w Sunderland będzie produkowany stuprocentowo eklektyczny Nissan LEAF - najnowszy Europejski Samochód Roku. Trwają już prace przy budowie nowej fabryki akumulatorów w Sunderland, z której będą pochodzić akumulatory litowo-jonowe montowane w modelu Nissan LEAF. Pierwsi brytyjscy klienci odbiorą swoje Nissany LEAF już w najbliższych tygodniach. Nabywcy tych samochodów otrzymują 5000 GBP rządowej dotacji na zakup pojazdu elektrycznego (UK Government Plug-In Car Grant).
INFORMACJE O ZAKŁADACH W SUNDERLAND:
W ubiegłym roku w Sunderland wyprodukowano 423 262 pojazdów, z czego 81% trafiło na eksport. Z danych opublikowanych przez Stowarzyszenie Producentów Sprzedawców w Branży Motoryzacyjnej (Society of Motor Manufacturers and Traders - SMMT) wynika, że ponad jedna trzecia wszystkich samochodów wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii w 2010 roku pochodziła z zakładów Nissana w Sunderland, które są największym producentem samochodów tym kraju od 1998 roku.
Poprzedni rekord zakładów w Sunderland wyniósł 386 555 egzemplarzy i został ustanowiony w 2008 roku. Wskutek globalnego kryzysu finansowego liczba ta zmniejszyła się do 338 150 egzemplarzy w 2009 roku. W 2010 roku produkcja nie tylko wzrosła, ale nawet przekroczyła poprzedni rekordowy poziom o 45 707 egzemplarzy.
Rekordowe wyniki to zasługa sukcesów, jakie nieustannie odnoszą modele Nissana produkowane w Sunderland, w tym w szczególności Nissan Qashqai. W maju 2010 uruchomiono produkcję Qashqaia na trzeciej zmianie, co spowodowało wzrost produkcji modeli Qashqai i Qashqai +2 do 271 188 egzemplarzy z poziomu 198 841 w 2009 i 224 989 w 2008 roku.
Od uruchomienia produkcji w sierpniu ubiegłego roku bramy zakładu opuściły 44 622 egzemplarze modelu Nissan Juke. Wcześniej w Sunderland wyprodukowano 54 580 Nissanów Micra. W lipcu, po 18 latach, zakończono produkcję tego modelu w Anglii i przeniesiono ją do Indii. W przypadku Nissana Note, produkowanego na Linii nr 2 w zakładach w Sunderland obok Nissana Juke, także odnotowano wyraźny wzrost produkcji: z 50 880 rok wcześniej do 52 872 w 2010 roku.
Po 25 latach zakłady Nissana przekroczyły kolejny ważny próg pod względem łącznej produkcji od czasu jej uruchomienia w 1986 roku. W styczniu 2011 roku wyprodukowano tam sześciomilionowy egzemplarz samochodu. Był to Nissan Juke w kolorze Force Red, który 18 stycznia przeszedł ostateczną kontrolę bezpieczeństwa i jakości.
W 2010 roku ogłoszono także, że od 2013 roku w Sunderland będzie produkowany stuprocentowo eklektyczny Nissan LEAF - najnowszy Europejski Samochód Roku. Trwają już prace przy budowie nowej fabryki akumulatorów w Sunderland, z której będą pochodzić akumulatory litowo-jonowe montowane w modelu Nissan LEAF. Pierwsi brytyjscy klienci odbiorą swoje Nissany LEAF już w najbliższych tygodniach. Nabywcy tych samochodów otrzymują 5000 GBP rządowej dotacji na zakup pojazdu elektrycznego (UK Government Plug-In Car Grant).
INFORMACJE O ZAKŁADACH W SUNDERLAND:
- Nissan Sunderland istnieje od 1984 r.; produkcję uruchomiono w 1986 r.
- Dotychczas w zakładzie zainwestowano ok. 2,68 mld GBP; kolejne 420 mln GBP zostanie zainwestowanych w produkcję akumulatorów i modelu LEAF.
- Zakłady w Sunderland zatrudniają obecnie około 4 900 pracowników.
- Od 1986 r. w zakładach wyprodukowano 6 milionów pojazdów.
- W 2010r. 81% produkcji zostało wyeksportowane na 45 rynków na całym świecie.
- Produkcja w roku kalendarzowym 2010: Qashqai (w tym Qashqai +2): 271 188 szt., Note: 52 872 szt., Micra: 54 580 szt., Juke : 44 622 szt.
- Europejskie Centrum Projektowe Nissana znajduje się w Paddington (Londyn) i zatrudnia ok. 50 osób.
- Europejskie Centrum Techniczne Nissana znajduje się w Cranfield (Bedfordshire) i zatrudnia ok. 750 osób.