12 lutego INFINITI Motor Company poinformowało o planie restrukturyzacji, który obejmie rynki w Ameryce Północnej, Chiny oraz Europę Zachodnią.
Elementem planu restrukturyzacji jest dostępność w ofercie od 2021 r. aut elektrycznych przy jednoczesnym wycofaniu samochodów z silnikami diesla. W Stanach Zjednoczonych firma skupi się na SUVach. W Chinach w ciągu pięciu lat zaoferuje natomiast pięć nowych pojazdów.
Do początku 2020 roku marka należąca do Nissana, zlikwiduje sieć sprzedażową, kontynuując jednocześnie usługi aftermarketowe (serwis, utrzymanie i naprawy gwarancyjne). W ramach tego planu od połowy 2019 r. INFINITI zakończy także produkcję modeli Q30 i QX30 w fabryce w Sunderland.
Produkcja modeli INFINITI w fabryce Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK) ruszyła w grudniu 2015 roku. Wartość inwestycji w rozbudowę zakładów pod te modele wyniosła 250 mln funtów i pociągnęła za sobą utworzenie 300 nowych miejsc pracy.
To kolejny cios jaki spada na Sunderland. W lutym Nissan poinformował, że planowana dla tego zakładu produkcja nowego Nissana X-Trail będzie ostatecznie realizowana w Japonii.
Elementem planu restrukturyzacji jest dostępność w ofercie od 2021 r. aut elektrycznych przy jednoczesnym wycofaniu samochodów z silnikami diesla. W Stanach Zjednoczonych firma skupi się na SUVach. W Chinach w ciągu pięciu lat zaoferuje natomiast pięć nowych pojazdów.
Do początku 2020 roku marka należąca do Nissana, zlikwiduje sieć sprzedażową, kontynuując jednocześnie usługi aftermarketowe (serwis, utrzymanie i naprawy gwarancyjne). W ramach tego planu od połowy 2019 r. INFINITI zakończy także produkcję modeli Q30 i QX30 w fabryce w Sunderland.
Produkcja modeli INFINITI w fabryce Nissan Motor Manufacturing UK (NMUK) ruszyła w grudniu 2015 roku. Wartość inwestycji w rozbudowę zakładów pod te modele wyniosła 250 mln funtów i pociągnęła za sobą utworzenie 300 nowych miejsc pracy.